TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger mere bensin!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #333146  av Stian AB

Hva trengs å oppgraderes i bensinsystemet på en 2 gen 3sgte for å ha rundt 300hk på hjula?

Merker MR2èn min får for lite bensin ved høyt turbotrykk..Leste av 15-16 afr, så etter det har jeg kun kjørt rolig..
 #333159  av Haugrud

Større bensinpumpe (motorsporthuset skaffer det), større fuelrail (f.eks wolfkatz) og større dyser (evt 540cc fra gen 3 motor eller helt opp til 850cc)
 #333172  av mralp

aneriks skrev:trenger du noe mer en pumpe og dyser til den effekten der??
Kommer an på om han har gen 2 eller gen3 fuelrail, på gen3 går det vel ca akkurat :D
 #333173  av marlboro1310

har gen3 og 322hk i motor, Walbro bensinpumpe...gen3 fuelrails og en del mods. går helt fint.
 #333262  av FireWalk

Regner med du har datasprut fra før siden du vurderer nytt bensinsystem? Det kan du nemlig ikke benytte med orginal hjernen. Med mindre du går for en ROM tune av den orginale ecuen.

Du Trenger ny bensintrykksregulator også, og helst større slanger også. Iallefall på returen.
Orginal turboen maxer vel ut her også, så ny turbo og eksosanlegg er å foretrekke.

Samtidig har det vist seg (iallefall for meg) at orginal kammene blir en flaskehals rundt 300 hk. Man kan ta ut mer enn dette, men man må øke turbotrykket grasalt for å klare å stappe nok luft inn i motoren. Så da vil jeg anbefale nye kammer og kamdrev også med lengre åpningstid på ventilene.

med tanke på ujevn fordeling av luft til cylinderene i den orginale innsugsmanefolden ville jeg iallefall vurdert en ny manefold ved og over 300 hk. :)
 #333293  av Stian AB

FireWalk skrev:Regner med du har datasprut fra før siden du vurderer nytt bensinsystem? Det kan du nemlig ikke benytte med orginal hjernen. Med mindre du går for en ROM tune av den orginale ecuen.

Du Trenger ny bensintrykksregulator også, og helst større slanger også. Iallefall på returen.
Orginal turboen maxer vel ut her også, så ny turbo og eksosanlegg er å foretrekke.

Samtidig har det vist seg (iallefall for meg) at orginal kammene blir en flaskehals rundt 300 hk. Man kan ta ut mer enn dette, men man må øke turbotrykket grasalt for å klare å stappe nok luft inn i motoren. Så da vil jeg anbefale nye kammer og kamdrev også med lengre åpningstid på ventilene.

med tanke på ujevn fordeling av luft til cylinderene i den orginale innsugsmanefolden ville jeg iallefall vurdert en ny manefold ved og over 300 hk. :)
Ja har Apexi datasprut. Lager en prosjekttråd om bilen nå, så der kommer det motorinfo. Fant akkurat ut at det er en gen3 motor som sitter i bilen min :? Har ingen planer om å bytte til større turbo, vil kjøre med den orginale. Den klarer vel 300hk på hjula? Sprutet er ikke mappa ordentlig, kansje det bare er det som holder igjen på bensina? For 3gen motoren gir jo mere bensin..