TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dÃ¥rlig trekk pÃ¥ lave turtall - aprilia Rs 125

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #333467  av christer

har en sykkel stående som jeg har holdt på å fikse litt på.
men sykkelen går ufattelig dårlig på lavere turtall ( under 4000 O/min) men går noe sinnsykt på høyere turtall.
sykkelen stopper også hvis man ikke gir nok gass.
noen som har noen ide om hva problemet kan være?
kan det være kompresjon?
pluggene er nylig skiftet.
 #333468  av hmsilset

Kan du ikke ha kommet borti noe tomgangsskrue eller noe da?Sånt fantes ihvertfall før :) Går veldig bra disse motorsyklene.Prøvde de da de første kom til landet.
 #333472  av christer

har stilt bensin/luft blandingen til det den orginalt skal være.
men det er ikke orginal eksosventil og det er effektanlegg har dette noe å si for bensin/luft blandingen?
har stilt opp å ned på denne tommgangsskruen men finner ikke at den går noe brdre noe sted...
men har dette egentlig noe å si når men kjører?

turtelleren hopper litt mye syntes jeg, ingen jevne bevegelser liksom. dette får meg til å tenke ett eller annet elektrisk problem.
icu, coil eller noe slikt...
 #333511  av Supramk3turbo

Har den gått bedre på lave turtall tidligere?? Det er vell ganske typisk slike trimmede sykler å oppføre seg slik. At den stopper er jo litt merkelig da, men går den for magert er det ikke så rart...Sjekk ut denna: http://www.crash.no/index.php?main_page ... cts_id=701 Eller ring han, han har bra peiling på moped å 125cc.
 #333629  av christer

Haugrud skrev:Dysa den om etter effektanlegg ble satt på?
er ikke jeg som har satt på effektanlegget så har ingen ide.
hva som må gjøres da? bare bytte dyse? eller er det mer komplisert?
hva om man ikke gjør dette, hva skjer?
 #333630  av christer

Supramk3turbo skrev:Har den gått bedre på lave turtall tidligere?? Det er vell ganske typisk slike trimmede sykler å oppføre seg slik. At den stopper er jo litt merkelig da, men går den for magert er det ikke så rart...Sjekk ut denna: http://www.crash.no/index.php?main_page ... cts_id=701 Eller ring han, han har bra peiling på moped å 125cc.
har gått bedre før ja, men har ikke vært start på den på evigheter...
tok å blåste forgasseren idag, var litt vann å dritt i den så satser på at det var feilen.
får se imorgen...
 #334027  av Kanakkas

christer skrev:har en sykkel stående som jeg har holdt på å fikse litt på.
men sykkelen går ufattelig dårlig på lavere turtall ( under 4000 O/min) men går noe sinnsykt på høyere turtall.
sykkelen stopper også hvis man ikke gir nok gass.
noen som har noen ide om hva problemet kan være?
kan det være kompresjon?
pluggene er nylig skiftet.

Effekt anlegg gjør nettop det med de fleste 2-taktere. Lite på bunn og masse på topp.
Hvis det ikke er gjort må du dyse opp forgasseren skal du holde liv i motoren en stund. Blit fort varmt med formager blanding.
Hvis det er elektronisk styrt tenning på denne er det mulig det finnes noen trix der oså for å få ut litt til, event heve turtallsperra.
Google litt så finner du garantert masse.
 #334073  av Daniel HS

Hvis det er såkalt "elektronisk eksosventil" eller hva vi kalte det, stemmer det at det er lite respons før et visst turtall, så kommer ALT i det den åpner. At den dauer kan høres ut som bl.a vann eller rusk i forgasseren, evt dårlig tennpluggkabel...