TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• har begynt pÃ¥ ny mk3 supra til meg selv nÃ¥

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #333634  av toyparts/mvp norge

Har for en liten stund siden begynt på en ny 88mod mk3 supra til meg selv, bilen er originalt burgunderrød og etter min mening fæl i lakken, bilen er lakket inn og utvendig nå i original blå (den mørke) som etter min mening er den fineste fargen på supra (andreazz) denne bilen skal godkjennes til bruk på vei med alle mods, har allerede kommet langt i papirmøljen på dette og motoren og mange andre ting er så godt som i boks

stikkord kan nevnes
2jz med twinturbo og mye annet gøyt
6 trinns kasse
japspec baklys
sparco stoler
sparco ratt
pedaler
doble pumper med doble linjer
aem innsprut
kevlar clutch
lettet svinghjul
kaze frontlys
greddy intercooler
hjemmelaget radiator
ombygget front alla min gamle mk3 men med catkiller
sideskjørt
hekkskjørt
takvinge (original jza70)
ny øvre frontdel med lufting
nye lyktelokk med lufting
originalt panser med 2 luftinger og mkiv scoop
sotede ruter
coilovers (tuv)
356mm skiver og 8 stemplede foran calippere (tuv)
330mm skiver 8 stemplede calippere bak
fjærtårnstag foran og bak
poly på hele bilen
 #333644  av tojo

:D Skikkelig godt å se at du er tilbake! "viste at du ville komme med en MKIII før eller senere"
Vi venter spent på dette prosjektet :P dette tror jeg blir überrått! :twisted:
 #333654  av Supramk3turbo

Høres lovende ut :D
 #333757  av toyparts/mvp norge

her er litt bilder av ting som er gjort
0_IMAG0061.jpg
0_IMAG0061.jpg (32.45 kiB) Vist 1603 ganger
0_IMAG0064.jpg
0_IMAG0064.jpg (15.59 kiB) Vist 1603 ganger
0_IMAG0065.jpg
0_IMAG0065.jpg (61 kiB) Vist 1603 ganger
0_IMAG0066.jpg
0_IMAG0066.jpg (54.08 kiB) Vist 1603 ganger
0_IMAG0068.jpg
0_IMAG0068.jpg (61.32 kiB) Vist 1603 ganger
 #333764  av Supramk3turbo

Han klarte det jo med mk2 supran, så hvorfor ikke med denne :D
 #333801  av toyparts/mvp norge

kan ikke se problemet med å få den godkjent med 2jz, de fleste papirene der er i orden allerede.
 #333802  av inzane2012

toyparts/mvp norge skrev:kan ikke se problemet med å få den godkjent med 2jz, de fleste papirene der er i orden allerede.
hvorfor skal det vere så mye lettere å få godkjent denne med motorbytte enn med mr2 ??
 #333805  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:
toyparts/mvp norge skrev:kan ikke se problemet med å få den godkjent med 2jz, de fleste papirene der er i orden allerede.
hvorfor skal det vere så mye lettere å få godkjent denne med motorbytte enn med mr2 ??
Fordi mr2 mk2 aldri ble solgt ny i Norge.
 #333820  av toyparts/mvp norge

mr2storbrua skrev:
inzane2012 skrev:
Fordi mr2 mk2 aldri ble solgt ny i Norge.
som turbo vel og merke, det er flere grunner til at det ikke går, vi hadde en deal med biltilsynet på disse bilene som de gikk bort i fra, poenget var at vi måtte dokumentere hver bil til slutt og det går ikke toyota med på rett og slett for at de ikke vil, men det er jo godkjent et par stykker så er ikke umulig å ta det opp med tilsynet på skiltnummer for å få det godkjent på samme premisser.

når det gjelder supra sdå foreligger det langt mer dokumentasjon, også som vi har fått laget i årenes løp...
 #333935  av toyparts/mvp norge

Da er bilen nesten ferdig montert, gjenstår en forrskjerm og fanger foran, har begynt å lete etter noen fornuftige sideskjørt men ikke klart det enda, har muligens en diffuser på hånden som jeg kjøper.