Hei, kjøpte min mr2 i våres og har dessverre hatt litt problemer siden kjøp. Dynamo, reg reim, tenning, felger, men nok om det.
Det som skjedde, jeg var på ferie, og når jeg ga på på en slette, så jeg blå, grå røyk komme ut bak. Dette gir seg etter rund 3-4m og kommer ikke tilbake før jeg starter motoren kald senere. Det er ca 2 uker siden jeg så den første røyken og det er stort sett borte nå som jeg har kommet hjem. Jeg har ikke kjørt noe siden jeg kom hjem, men bilen fusker på lavt turtall og drar ikke skikkelig oppover. Jeg er kjempe forsiktig med å sjekke olje før start hver gang og den bruker jo en del olje.
Bilen skal inn på Toyota 31 juli hvor den skal ta en komp test. Har lest litt rundt at det kan være stempel ringer, men fusker den av den grunn?
Burde jeg be om pris på jobb hvis dem finner ut? Hva er en god pris på bytte av stempelringer og ta topppakning i samme slengen? Noen som har erfaringer fra samme problem?
det er en 90mod gti.
Det som skjedde, jeg var på ferie, og når jeg ga på på en slette, så jeg blå, grå røyk komme ut bak. Dette gir seg etter rund 3-4m og kommer ikke tilbake før jeg starter motoren kald senere. Det er ca 2 uker siden jeg så den første røyken og det er stort sett borte nå som jeg har kommet hjem. Jeg har ikke kjørt noe siden jeg kom hjem, men bilen fusker på lavt turtall og drar ikke skikkelig oppover. Jeg er kjempe forsiktig med å sjekke olje før start hver gang og den bruker jo en del olje.
Bilen skal inn på Toyota 31 juli hvor den skal ta en komp test. Har lest litt rundt at det kan være stempel ringer, men fusker den av den grunn?
Burde jeg be om pris på jobb hvis dem finner ut? Hva er en god pris på bytte av stempelringer og ta topppakning i samme slengen? Noen som har erfaringer fra samme problem?
det er en 90mod gti.