TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dørtrekk fra helvete

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #334039  av Vision

Fikk nylig noen chromdetaljer til interiøret i min mk3 i posten som jeg bestilte fra TTE. Blant annet chromlister som skal sitte bak plastdekselet rundt døråpneren:
de nederste
de nederste
chrom.jpg (224.56 kiB) Vist 698 ganger
dørtrekk.jpg
dørtrekk.jpg (284.92 kiB) Vist 698 ganger
Tenkte jeg burde klare å ordne dette på egen hånd, så jeg satt i gang med å skru ut skruen som sitter i midten av plastdekselet rundt døråpneren, noe som egentlig ikke hjalp noe. Tenkte så at jeg måtte ta av hele dørtrekket, men fant bare en skrue bak et plastdeksel som jeg skrudde ut (synes på nederste bilde), dette hjalp heller ikke stort, så jeg tok av plastdekselet som sitter rundt dørhåndtaket, dørhåndtaket viste seg å være skrudd rett i døren.

Er ikke akkurat noen mekaniker, så ga opp etter dette istedenfor å risikere å brekke noe eller liknende. Noen som har gjort dette før på mk3 eller har noen gode ideer?
 #334043  av taj10

Husker ikke om det var forover eller bakover. Men brukte flat skruhjern å presset lett ut på den ene siden. Så skal hele greia skyves forover eller bakover. Er en slags krok som holder dette på plass. Men den er ikke festet. mEr ikke hjemme i Norge så får ikke sjekket hvilken vei det er:(
 #334241  av Vision

Takk for hjelpen :-).. Finleste guiden og gikk ut for å prøve på ny. Fikk fortsatt ikke den plastsaken rundt dørlås/åpner til å komme løs (satt og slet med den ganske lenge). Begynte å bli redd for å knekke klipsene på den om jeg tok i mer. Så tror jeg blir nødt til å vente noen dager å la profesjonelle ta den ut for meg. Rart egentlig, har klart å ta av dørtrekk o.l. før uten problemer.