TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av Turbo timer og dumpventil ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #333855  av Mk3killan

Er det noen her som hadde orket og forklart meg hvordan turbo timer og en dumpventil skal monteres ?
skal montere dette i en mk3 supra 90 mod. Hadde vært kjempe greit om noen kunne forklart meg litt
evnt om noen har noen biler av sitt oppsett med de tingene :)
 #333859  av mulle-mek

de går fint å montere det .
selv kjøpte jeg detta polert men de er meg
dumpventil best med resirk ellers går bilen meget fett altså får meget for mye bensin
men de fins jo hybrid som er begge deler funker nok helt ok
sender med bilde av kittet jeg kjøpte
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Supra-7M ... C72%3A1171
Vedlegg
rsz_supra_043.jpg
rsz_supra_043.jpg (235.28 kiB) Vist 1909 ganger
 #333861  av mulle-mek

turbotimer får du kjøpt på ebayen jeg kjøpte greddy med extra kontakt plug and play nb bestill kabelnett 89+ skille på kabelnettet 89 og fremover :D
 #334297  av Mk3killan

Skal det være så vanskelig å montere en Hks turbo timer type 0 ? i en supra mk3 ?
Noen som kan være så snill å komme med noen tips eller noen sjema eller veiledning
på nett som kan være til hjelp for en stakkar..

Har lyst og montere turbo timer ser du !

håper virkelig på svar
 #334301  av Mk3killan

Ha konge ! da burde det jo gå bra , jeg trodde turbo timer skulle kobles til hjernen i bilen jeg. Men det virker jo ikke slik på den her
en kobler den på tenningen og håndbrekk vire og muligens noe rpm opplegg om mann ønsker
ja ja ja kjempe bra og takk for hjelpa kjapt levert ja.
 #334309  av mulle-mek

Mk3killan skrev:Ha konge ! da burde det jo gå bra , jeg trodde turbo timer skulle kobles til hjernen i bilen jeg. Men det virker jo ikke slik på den her
en kobler den på tenningen og håndbrekk vire og muligens noe rpm opplegg om mann ønsker
ja ja ja kjempe bra og takk for hjelpa kjapt levert ja.
er en brukerveiledning der og.
lykke til :lol:
 #334334  av Lørnings

Pass på å få riktig ledningsnett til turbotimeren ja..jeg hadde HKS og var storfornøyd. plug and play med riktige kontakter..måtte bare strekke ledning til håndbrekket og til speedsignalet på ecu'en! Speedsignalet trenger du bare hvis du skal kjøre 0-100 og 400m og sånn..Jeg hadde ihvertfall sånne funksjoner på min :D
 #334363  av Mk3killan

Jeg fikk heldig vis riktig lednings nett , det stod også da før jeg kjøpte turbo timeren at den skulle passe fra 86-92 mener jeg og huske. Så da var jo saken grei egentlig. Var ned med beskyttelse dekslene rundt ratte eller rattstamen. Og rota litt rundt der inne of fant en større kontakt type og satt da inn Hks lednings nette i mellom denne kabelen og koblet den mindre kontakten i turbo timeren. Så var det å koble en kabel til håndbreket en kabel der. Ja og ikke minst Husk og finn en skikkelig jordings plass til den kabelen som skal til ground. Visst ikke får du ikke start på Turbo timeren. Alternativ kan man koble den rpm ledningen.
 #334364  av Mk3killan

Var det vanskelig å koble opp dette speed signal greiene ? Sånn at man kan ta måling på 0- 100 og kvart milia :) som forøvrig er 402 meter.. hihi
Litt lyst og prøve og koble den rpm greiene, hadde vært fett og prøvd. Kan du forklare meg litt hvordan du gjorde det ?
 #334380  av Lørnings

Nei, det var ikke vanskelig..brukte bare en strømstjeler på speedsignal ledningen som gikk til ecu'en. Det sto i instruksjonsboka til enten selve timeren eller ledningsnettet hvilken av dem som er speedsignal..hvis du ikke finner det der, så finner du det sikkert i koblingskjemaet som ligger på cygnusx(EWD). :wink:

Greeeit..402m da! :P