TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fjusking pÃ¥ bÃ¥nn gass. 3sgte

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #334416  av Loftkusa
 
Hei. har hatt dette problemet ei stund og leitet her etter lignende ting og prøvd forskjelli. men skal prøve og forklare problemet i detaljer for nå har eg gitt opp og feilsøke meir.

Bilen starter og sviver helt fint om den er varm eller kald.
Når eg kjører sviver den også greit, men viss eg vil gi bånn gass, trykke pedalen helt i gulvet går det greit til den kommer opp på ca 3500rmp, da fjusker den veldig!
Dersom eg fortsatt holder gassen i bånn fjusker den fortsatt men stiger sakte opp på turtall. på cirka 5500rpm gir fjuskinga seg og går fint till 7000rpm.

Viss eg trykker gassen i gulvet og den begynner og fjuske på 3500rpm og slipper gassen forsiktig litt opp igjen går den heilt normalt så må eg "lure" den opp på turtal. gir eg for mye gass igjen så fjusker.

Dette problemet var noe som oppstod helt plutselig og har ikke gått over av seg selv på 3 mnd. har sett en del på det men ikke funnet ut noe. håper noen har tips til hva det kan være. Viss eg drar ut lmm kontakten går den enda verre så rekner ikke med det er den.

Takk for hjelp på forhånd;)

er ein 95 mod 3sgte det er snakk om.
 #334435  av pkgrette
 
ville sjekka tenningsdeler som kabler forderlerlokk og plugger da disse motorene har et stort forbruk av dette hehe :D
 #334436  av mr2storbrua
 
Nå er jeg ikke helt sikker på når skillet mellom 2. og 3.gen 3S-GTE var, men dersom du har 2.gen er det vel T-VIS på disse? Og den slår vel til rundt 5500 rpm, så kan jo være det er noe galt der.

Det som er sikkert er at når du trykker gassen i bunn, går ECU over til tabellverdier, og ikke lambda. Har du prøvd diagnosetest?
 #334446  av sleeper
 
hvis du har lmm så er det ikek en 95 mod motor.. 95 mod har 3 gen motorer som ikke har lmm.. :wink:


Etter erfaring så er det 2 forskjellige ting som får motoren til og gjøre dette,

Luftlekasje eller tennings system som er gammelt. ( sjekk også om du har noen feilmeldinger i ecu.)

Så ta først og trykktest slangene og røra mellom turbo og motor, ( eller ivertfall sjekk om det lekker noe sted)
SÃ¥ bytter du plugger, rotor, fordelerlokk og pluggledninger..
Så tenker jeg at motoren din går som den skal igjen..
 #334466  av Loftkusa
 
fant ut problemet tror eg. har en 3sgte delemotor liggende. byttet plugger, pusset "stiftene" i fordelerlokket og byttet rotor.;) vet ikke hva problemet egentlig var men fikk det hvertfall til.
 #334894  av TrustNo1
 
Jeg har ett lignende problem på min, og tenkte å skifte ut alle tenningsdelene(plugger,rotor,lokk,kabler). Noen som har forslag på hvor jeg bør kjøpe dette? Er det dyrt orginalt? Eller er det kurrant å kjøpe slikt fra torshov eller lignende butikk?
 #334896  av TrustNo1
 
mr2storbrua skrev:For 3sgte vil jeg anbefale twosrus. Raskt, enkelt og billig.
takker. Skal se om jeg får bestillt derfra. Er det forskjell på deler til de ulike revisjonene av motoren? Jeg tror jeg har en rev 2, men ikke 100% sikker. Hvor ser jeg eventuellt det? (Bilen er en 93 mod, men motoren er skiftet i ettertid)
 #334897  av mr2storbrua
 
Det ser du om du har afm ved luftfilterboksen, kan se om jeg finner bilde til deg om du ikke skjønner hva jeg mener. På 3.gen går 93+ tune-up kit hvert fall, var det jeg bestilte sist. Dersom du ikke er sikker på hvilke modell du har, men vet at du har 2. gen, kan du jo bare sende mail og høre hva som er forskjell. Han er rask til å svare.