TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min MR2 er død!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #334512  av SarsLars

Jeg vil gjerne takke de som viste interresse i å hjelpe meg i tråden "Blå røyk og motorfusk"

Da har bilen vært inne hos toyota. De har fått fikset et problem, det var fuskinga og det kom av vann i den ene sylindern.( Det er en motorvask som jeg tok rett før problemet begynte.) Når det kommer til kompresjonstesten så lå den på jevnt 7 på sylinderene ( i følge boka skal den være 11bar) så det tyder på at jeg har en slitt motor. Den går nå jevnt og fint, men hvis man drar på kommer det en god del røyk ut. Om det er fjærer som har satt seg, ringer som er dårlig er umulig å si uten å åpne blokka. Bilen bruker en god del olje og jeg har hatt bilen i 3mndr. Det var ikke dette den forrige eieren kunne fortelle. Jeg har kostet på bilen nesten 30k i deler ( +arbeid) pluss kjøpesummen på 50k.
Han kunne gi meg en ca pris på å fjerne toppen og bestefall hvis det "bare" er ringer, vil det fort koste 17-18tusen.
I tillegg så røyk venstre vindusheis for 2 dager siden, den er knekt/løsnet i et feste så vinduet går bare opp på en side og hører en hard klikkelyd og
vinduet stopper. Det går altså halveis opp og helt ned ca.

Det er en trist dag for min del og jeg er ute etter å selge bilen, enten til en som vil ha en delebil eller er ute etter et prosjekt.
Det er så trist at jeg kan begynne å grine når som helst, ettersom babyen min er borte. Jeg har ingen kapasitet til å reparere bilen i forsvarlig stand.
Om 3 uker er jeg en fattig student og har ikke bruk for en bil som jeg dessverre ikke kan ta vare på.

Hvis det er noen som overhodet er interrisert tar jeg i mot telefoner på 97717724 eller mail sarslars@sarslars.net.

Litt info:
Ny dynamo
Ny tenningslås
Ny regreim ( er jo ingen verdi så lenge den er brukt)
Ny cdmp3 spiller. Forsterker, basser er tatt ut.
Splitter nye felger, 1mnd gamle sorte 18".
2 sett vinterdekk på stål og aluminum i pigger og piggfrie. De med pigger er fra desember.

Jeg kan skaffe flere bilder på request.

Bilen kan sees her

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18007884 Se bort i fra prisen og at motor går godt. Annonsen er gått ut.

Nytt bildegalleri kan sees her:

http://mr2.sarslars.net

Prisant: Tenker meg en pris rundt 25.000,-, gi bud!
update: Har fått bud på 20.
update: Har fått bud på 25

Jeg er helst ute etterå bli kvitt hele bilen.

Jeg kommer aldri til å slutte å være bruker her og jeg kommer garantert til å skaffe meg en mr2 senere, det har vært de 3 beste månedene av mitt liv.

R.I.P
Sist redigert av SarsLars den 01 aug 2009 18:04, redigert 5 ganger totalt.
 #334537  av klukke

Veldig trist og høre :(

skulle gjerne kjøpt den og fikset den opp, men eg sliter nok som dt e med min egen for tiden ^^,
 #334539  av James

Veldig trist å høre ja :( Det du evt. kan gjøre som en kompis av meg gjorde var å kjøpe en ny 3sge motor til mr2en.. Burde ikke koste mer en 5000,- vil jeg tro... Bedre det enn å overhalde en lik motor for 17-18000,- og fremdeles ikke vite om det kan være mer som er gale.
 #334541  av Bamsemoms

Mine første bil var en Civic 93 mod. Den raste. Jeg kjøpte en delebil til 15k og satt over motor og alt. Vips hadde jeg en vti motor (B16a2) i bilen som jeg senere fikk godkjent. Ofte så er det slike kjedelige ting som gjør at man bytter til andre motorer med mer futt.

Alle menn klarer å reise seg etter ett fall.
 #334543  av SarsLars

Det er utrolig trist. Ettersom jeg ikke har mye kjennskap til motor og verken har kompetanse eller tid til å begynne et slikt prosjekt, er jeg derfor ute etter selge den til noen som er det. Her inne på forumet, er det ihvertfall folk som er glad i mr2, inkl meg:)
 #334544  av Morten

Har en kompis som mumla om at han titta etter billig mr2 til et prosjekt. Skal tipse han om denne jeg :wink:
 #334721  av FireWalk

kunne godt ha kjøpt den og fikset den. Er jo synd om et flott eksemplar skal ta kvelden pga litt slitt motor. Men nå har jeg jo planer om å selge min egen også, siden jeg har andre ting som krever tid, krefter og penger for tiden. :\
 #334727  av SarsLars

Det er en som kommer å ser på den i kveld. Ja er veldig trist, for jeg kjørte bilen en siste tur nå fra verkstedet etter komptesten og tømming av vannet i den ene sylindern. Å selv om den bare drar ca 70% så går den utrolig godt ettersom største delen av understell/fjærer/stag er byttet.

Har du først hatt en mr2, så vil du liksom ikke ha noe annet;)