en 1uzfe er jo noe av det bedre du får, så det syns jeg er en kjempeflott ide, men det kommer ann på type bil det skal monteres, i en 240z gjør den seg nok godt men i en starlet kp61 så vil den nok bli litt framtung kanskje, har ikke vekt på 1uzfe med W58 girkasse men er vel fort 200kg+?
må gjerne putte nissan motor i din celica,, det er din bil.. men er det no vits hvis du kan få en toyota motor som er tilsvarende eller bedre?
toyota lager jo de beste motora så det er ingen grunn til å bruke noe annet..
skulle jo nesten tru jeg diskuterte på volvo forumet siden så mange er imot toyota her..
slik jeg ser det: motoralternativ kp61: 4A-GE!!, 4K med litt trim, eller en annen 4cyl med lite volum som ikke veier allverden.
trenger ikke så mye moment for å dytte liten lett bil, blir det for mye av det gode blir det bare ukjørbart..
ser jo ofte det på rudskogen osv, er ofte de bila med litt mindre effekt som setter de beste tidene
ØrjanN: fra 1l til 1.3l, denne bilen hadde tydligvis 2K ( som er 1liter ) og det er vesentlig mer effekt i 4K ( 1.3l ) ( ikke misforstå, en 4K er ikke noe spreke greier det heller )
ser ut som han her klarer seg med fantasieffekten en K motor kan produsere..
http://www.youtube.com/watch?v=164Oi0TW7y8