TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FAQ - BPU - Basic Performance Upgrade mkIV Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#227068  av kevin

Må man ha fuel cut defender når man bruker boost controler?man holder vel trykket nede på 1 bar da?

skal bytte eksos,fjærne katt og så har jeg bestilt boost controler,justere opp trykket til 1 bar!..Hvor mye hk vil det ca bli i TT min da?

#227171  av w00t

kevin skrev:Må man ha fuel cut defender når man bruker boost controler?man holder vel trykket nede på 1 bar da?

skal bytte eksos,fjærne katt og så har jeg bestilt boost controler,justere opp trykket til 1 bar!..Hvor mye hk vil det ca bli i TT min da?
boost controlleren klarer ikke å gi deg mindre trykk enn "grunntrykk"..
må justere på WG for å få til det

#232014  av Andy_Celica

Min mkiv tt jdm klarer jeg å kjøre ned trykket til 0,6 bar, har da bpu + fmic og hks evc5.

#232610  av @lpher

Andy_Celica skrev:Min mkiv tt jdm klarer jeg å kjøre ned trykket til 0,6 bar, har da bpu + fmic og hks evc5.
Da kjører du med orginal eksos...eller med begge katalysatorene i tenker jeg? ;)

#232706  av sindrejl

Andy_Celica skrev:Min mkiv tt jdm klarer jeg å kjøre ned trykket til 0,6 bar, har da bpu + fmic og hks evc5.
når man kapper ledningen til original solenoiden for turbotrykk så detter trykket ned til "base map" som feks på celica er 0.55 og da på supra tydeligvis 0.6 :) Derfor går din ned så lavt siden den har ettermontert BC og derfor kappet ledning til org solenoide.

#232867  av Andy_Celica

@lpher skrev:
Da kjører du med orginal eksos...eller med begge katalysatorene i tenker jeg? ;)
Har 3" downpipe og 3 resten av veien:)

#233084  av @lpher

Andy_Celica skrev:
Da sitter det garantert en eller annen form for restriktor en eller annen plass ;) For en jdm med såpass fri utblås er det umulig å få under 1,3-1,4 ifølge gutta på mkivsupra-forumet ;)

#233107  av Andy_Celica

@lpher skrev:
Andy_Celica skrev:
Da sitter det garantert en eller annen form for restriktor en eller annen plass ;) For en jdm med såpass fri utblås er det umulig å få under 1,3-1,4 ifølge gutta på mkivsupra-forumet ;)
Rett etter der turboen er skrud sammen i eksosdeln før eksosen, så sitter det et spjeld som blokerer det ene hulet til eksosen, og det sitter tett hele tiden på bilen min, kan det ha noe med at den kan lade ned til 0,5? for den akkuator greiea er ute av drift så spjeldet er lukket hele tiden.

Kan jeg i tilfelle kappe staget til akkuatoren og få det til å være åpent hele tiden?
 #335000  av MrControl

Kjører på bpu++ og har rakarør hele veien, og har nettopp montert profec b, men lurer på en ting : Må også jeg ha restriktorring for å få tilnærma org grunntrykk?

Er det ikke nok med en boostcontroller?
 #335012  av bjornalf

på auro så lander trykket på 1,1-1,2 vil jeg tro med rakarør? men hvis du skal ned på 0,7 bar så må du ha restriktor ring:)
 #335039  av Supramk3turbo

Nei. det klarer du ikke...
 #396001  av ragge

gammal og dau tråd dette, men fra denne linken forstår jeg det som at JDM har større turboer enn Euro spec ?

http://www.angelfire.com/planet/relation23/

Skjønner ikke det ?
Har alltid hørt at euro spec turboene gir mer effekt fordi de er større, men hvorfor spretter JDM bilene opp i 1,4-1,5 bar ladetrykk, mens euro bilene bare orker litt over en bar?

Noen som kan forklare meg litt?
 #396017  av sindrejl

ragge skrev:gammal og dau tråd dette, men fra denne linken forstår jeg det som at JDM har større turboer enn Euro spec ?

http://www.angelfire.com/planet/relation23/

Skjønner ikke det ?
Har alltid hørt at euro spec turboene gir mer effekt fordi de er større, men hvorfor spretter JDM bilene opp i 1,4-1,5 bar ladetrykk, mens euro bilene bare orker litt over en bar?

Noen som kan forklare meg litt?
Suspekt.. av det jeg har hørt så er JDM turboene av keramikk og tåler derfor knapt over 1 bar (?) Her kan jeg såklart huske feil).
Mens euro turboene er stål og jeg VET personlig at disse tåler 1,3-1,4 over tid og det har vært historier om disse oppe i 1,7bar :)
Så at eurobilene knapt orker litt over en bar er nå ikke helt korrekt.