TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problemer med radiator vifte til st202

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #334655  av celicapower

som emne sier så har eg problemer me å få radiatir vifta til å svive. har prøvd å bytte rele og har gått gjennom koblinger (følerer) med radiatoren
og der med vannpumpa med sån der elektro spray til ingen nytte..

så lurte bare om det er noen som vett om noe annet jeg kan sjekke.?? eventuelt er d noen som klarer å finne koblings sjema til meg??
 #334709  av Haugrud

Prøvd å brokoble kontakten som sitter på føleren? Vifta skal starte om du gjør det, om den ikke gjør det, så kan motoren være ødelagt..
 #334941  av Haugrud

Er som regel den på radiatoren...finner ut om den er defekt ved å bytte den, om viftene går når du brokobler og sikringa er hel, så er det mest sannsynlig den.,.hvis du er veldig usikker på hvor den er, så kan du ringe toyota og spørre hvor den sitter, evt. få et bilde av det..
 #335046  av celicapower

Haugrud skrev:finner ut om den er defekt ved å bytte den,..

hehe jeg vet at du finner ut at den er defekt ved å bytte den :wink: men går det ann å måle føleren?? og finne det ut på den måten om den er defekt??
 #335051  av Haugrud

ikke som jeg vet om...ohme eller noe kanskje?? om du vil ha den igang igjen, så er det jo bare å bytte de, så har du hvertfall helt sikkert eliminert en mulig feil..