TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger nye bærearmer bak.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #335200  av Christian
 
Jeg sliter med for negativ camber bak, pga senking får jeg en enorm dekkslitasje på innsiden av dekkene. De orginale boltene er justert, men det er fortsatt langt igjen. Kikket litt på nett i sted, og ser at f.eks mpvmotorsports.com har nedre arm, men de koster $600+frakt og mva = ca 8800 :roll: Noen som har tips til hvor dette kan kjøpes billigre
 #335205  av Lørnings
 
Kan du ikke bare bruke slipetrikset? :wink: bruk en fres og fres opp hullene så du får bikket opp hjulet? :D
 #335209  av Christian
 
Demperen er festet i nedre bærearm på supra, ikke i toppen på hub'en. Krasjbolter vil derfor ikke fungere. Det er org. camberjustering på innfestingen til bærearmen, men det blir ikke nok...

Ser ikke helt hvordan det vil fungere å borre større hull...? Husk at bilen er spacet ut 50mm på hver side også, så påkjenningen er ganske stor allerede. Samt at jeg har en stygg tendens til å legge hjulene på kurbsen i tillegg. :)
 #335235  av Lørnings
 
Fresingen funker sikkert bare på McPherson med demperen festet i toppen av hub'en som du sier, samme som kræsjbolter på en måte..bare at man kan ta det enda et skritt lenger! :wink: Jeg husker ikke hvordan det ser ut under der, så da har jeg ingen gode tips dessverre :? Men da sitter det vel en eksenterbolt i bærebrua, du kan ikke finne på noe lurt der da?Lage eksenteren større på noe vis..ellerno..?
 #335236  av 2fast4u
 
MVPMotorsports.com selger disse foringsettene som monteres på øvre bærearm og endrer camber 1 til 2 grader.

Bilde

R2 Racing Camber Correction Kit for 1993-98 Supra - Rear
Part # R2R 800-CC350

Attention road-racers and drifters! This kit is probably for you! While this kit can be used by anyone needing camber correction, we find these kits to be exceptionally useful for track racers and drifters!

This camber kit corrects for up to approximately 2 degrees with an offset center bushing that replaces the upper control arm bushings (4 bushings replaced with this kit).

Camber kit can be set for 1 degree of correction along with reduction in camber gain - this is the ideal setting for drift applications. Rather than moving the arm straight outwards the entire amount, it can be moved outwards half the distance, and upwards half the distance.

Kits come with grease and instructions but require a fair amount of mechanical ability and familiarity with the specifics of urethane bushing installations.

Your Price $129.95


Burde vel være ideell for ditt bruk.

:wink:
 #335237  av 2fast4u
 
De har også dette settet med komplette øvre armer, endrer opp til 10 grader, men koster litt.

Bilde

*New Product* - Powerhouse Racing Control Arm Pair for 1993-98 Supra
Part # PHR Control Arms


The ever-popular PHR Adjustable Upper Rear Control Arms are a must-have item for any serious road-racer or drag-racer. Even with the slider turned all the way in, the Supra is designed to run with at least -1 degrees of rear camber. While this may be good for basic street driving, it tends to eat up the insides of tires and is the opposite of what you want for drag racing and straight-line acceleration.

For drag racers, you are able to adjust the rear camber up to +10 degrees, allowing the tire to come into 100% contact as the car squats for launch. This gives you full contact patch with the pavement and the most traction possible from your setup.

For road racers, you can thread the knuckle in to acheive up to -10 degrees of camber if desired.

These high quality rear control arms are hand-made from 4130 chromoly and TIG welded to ensure the highest strength and integrity possible.

PHR has used these arems on their drag Supras since 1998, and their record-breaking 1.27-second 60 foot time tells the story of their effectiveness.

Powder coated black or red, the PHR Adjustable Rear Control Arm kit now includes solid bushings so no core charges apply. And, using their new custom fit stud system, no re-drilling of the knuckle is required! These hand-built upper rear control arms fit the six speed manual or automatic Supra NA and TT models!

Price is for the pair!

Your Price $999.00


Men du skriver ar du fant nedre bærearmer fra MVP, klarte ikke å finne frem til disse, har du noen link ?

:wink:
 #335242  av azt
 
2fast4u skrev:MVPMotorsports.com selger disse foringsettene som monteres på øvre bærearm og endrer camber 1 til 2 grader.

Bilde

R2 Racing Camber Correction Kit for 1993-98 Supra - Rear
Part # R2R 800-CC350

Attention road-racers and drifters! This kit is probably for you! While this kit can be used by anyone needing camber correction, we find these kits to be exceptionally useful for track racers and drifters!

This camber kit corrects for up to approximately 2 degrees with an offset center bushing that replaces the upper control arm bushings (4 bushings replaced with this kit).

Camber kit can be set for 1 degree of correction along with reduction in camber gain - this is the ideal setting for drift applications. Rather than moving the arm straight outwards the entire amount, it can be moved outwards half the distance, and upwards half the distance.

Kits come with grease and instructions but require a fair amount of mechanical ability and familiarity with the specifics of urethane bushing installations.

Your Price $129.95


Burde vel være ideell for ditt bruk.

:wink:

kjøp disse foringene. har den justert til halv grad i camber bak. tenkte jeg skulle prøve å justere den enda mer inn. får den neste i null vil jeg tro. blir jo litt camber når man gir på og rompa setter seg ned, men å slite ut dekka med en gang pga mye camber ble borte bare med disse foringene.
 #335247  av Christian
 
azt skrev:
2fast4u skrev:MVPMotorsports.com selger disse foringsettene som monteres på øvre bærearm og endrer camber 1 til 2 grader.

Bilde

R2 Racing Camber Correction Kit for 1993-98 Supra - Rear
Part # R2R 800-CC350

Attention road-racers and drifters! This kit is probably for you! While this kit can be used by anyone needing camber correction, we find these kits to be exceptionally useful for track racers and drifters!

This camber kit corrects for up to approximately 2 degrees with an offset center bushing that replaces the upper control arm bushings (4 bushings replaced with this kit).

Camber kit can be set for 1 degree of correction along with reduction in camber gain - this is the ideal setting for drift applications. Rather than moving the arm straight outwards the entire amount, it can be moved outwards half the distance, and upwards half the distance.

Kits come with grease and instructions but require a fair amount of mechanical ability and familiarity with the specifics of urethane bushing installations.

Your Price $129.95


Burde vel være ideell for ditt bruk.

:wink:

kjøp disse foringene. har den justert til halv grad i camber bak. tenkte jeg skulle prøve å justere den enda mer inn. får den neste i null vil jeg tro. blir jo litt camber når man gir på og rompa setter seg ned, men å slite ut dekka med en gang pga mye camber ble borte bare med disse foringene.
Den hadde jeg oversett, bør gjøre trikset det der. Takker. :D
 #335285  av Amund
 
Christian skrev:Demperen er festet i nedre bærearm på supra, ikke i toppen på hub'en. Krasjbolter vil derfor ikke fungere. Det er org. camberjustering på innfestingen til bærearmen, men det blir ikke nok...

Ser ikke helt hvordan det vil fungere å borre større hull...? Husk at bilen er spacet ut 50mm på hver side også, så påkjenningen er ganske stor allerede. Samt at jeg har en stygg tendens til å legge hjulene på kurbsen i tillegg. :)
I følge toyota finnes det krasjbolter til min bil, og prinsippet på hjulopphenget er likt :roll:
Men det forringssettet såg konge ut :wink: