TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen med diagnose i osloomrÃ¥det?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #335159  av JonEivind

Fikk opp varselslampa i dashbordet etter at jeg hadde vært ute og kjørt igår, men har ikke merka no feil med bilen. Hadde no liknende for litt siden men da tok jeg batteripolen av/på så forsvant den, men nå har den kommet tilbake.
Er det noen i osloområdet som kan lese ut feilkode på mr2 mk2? Hadde vært greit å finne ut hva det var for noe.
 #335164  av hmsilset

Er beskrevet på forsida til ts-ogn.no hvordan du gjør det selv på mk2:) på artikler tror jeg det står.
 #335166  av JonEivind

Fant det nå faktisk, på spyderchat. Bare å koble samme to ledninger på diagnoseuttaket, men det gir ingen unormale feilkoder som jeg kan se.
Blinket kontinuerlig som skulle tyde på at alt var i orden, selv om det lyser på check engine fortsatt. Men det kan være alt fra lyspærer, bremser osv eller?
 #335176  av Vision

Om det er på mk3'en din, er det sikkert en oksygensensor som må byttes, skjedd 2 ganger på min, og er visst en svakhet på 1zz-fe. Ta den med på Toyota så tar de diagnose på den. De gjorde de ihvertfall for meg uten at det kostet meg noe. Btw, om varsellampa lyser igjen kan det være at Ecu'en har slått over på backupmode eller hva det heter slik at du bruker for mye bensin, ikke så bra for bilen i lengden.
 #335184  av MR2-Dag

Tipper også det er en O2 sensor, har hatt det samme på min med den bakerste lambdaen som sitter etter hovedkatalysatoren. Men du må nok ha diagnoseleser for å finne ut helt sikkert hvilken sensor det er, ja.
 #335286  av JonEivind

ErikG skrev:Er det din bil det er snakk om? MK3n?
Min ja, gjorde det samme som jeg gjorde sist for å få bort feilkoden. Tok av og på batteripolen. Bilen hadde stått en stund, så mistenker muligens lav spenning.
Kjørte et stykke igår og idag uten at jeg har merket noe mer, så får vente og se. Hvis det er noe feil så kommer det nok tilbake.