FÃ¥r vel oppatere litt her..
Flett ny turbo er blitt kjøpt inn..
Jeg er dritt lei av å kjøre rundt med gamle slitte Garrett turboer som ikke har utviklet seg siden 80 tallet, så no spanderte jeg meg en splitter ny SRX350.
Dette er aller nyeste teknologi,og designet for å spoole opp kjempetidlig..
Det er kun laget et fåtall av disse turboene da de er så dyr for å være så liten.
Turboen leverer til 350 hk.
Jeg skal bruke original 3T-GTE turbomanifold.
Grunnet at turboen ikke passer på flensen måtte det lages adapterplate mellom turbo og manifold.
Eksostemp sensor er også satt i.
Følg med for videre for spennende oppdateringer..
Grunnet at det originale innsuget ikke var til å skryte over bestemte jeg meg for å lage meg et nytt innsug..
Dette er ikke akurat en motor som det finnes mangen av slik at jeg kunne kjøpt meg et ferdig innsug,derfor laget jeg det selv,med litt assistanse fra en proff sveiser..
Løsningen ble å bruke den underste delen av den originale innsugningsmanifolden som ser slik ut: Denne er forresten portet maksimalt ut av.
Lage en hjemmelaget trykkboks som ble seende slik ut:
Og montere dette sammen slik at ferdig innsug ble seende slik ut: Bolt on på toppen..
Spjellhuset med TPS sensor er fra 7M-GTE.
