TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor i norge finnes det syrebad for bil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #335514  av funkyfung

Som i topic lurer jeg på hvor i norge man kan få syrebadet bilen? skulle hatt mr2en i bad for å fått alt av rust bort.
Vet om på fornebu men skulle gjerne sluppet å kjøre halle norge for å få dette gjort:P

ole m
 #335516  av James

Hva i all herrens navn og rike er syrebad?? Trodde ikke det gjekk ann for en bil... Hvordan måtte bilen se ut etter noe sånt? :shock:
 #335517  av funkyfung

James skrev:Hva i all herrens navn og rike er syrebad?? Trodde ikke det gjekk ann for en bil... Hvordan måtte bilen se ut etter noe sånt? :shock:
hehe...man putter hele karoseriet neddi, seff er hele bilen ribba totalt da...fjerner alt av lakk, tectyl, og rust osv... du har bare rene stålet etterpå:)
 #335522  av erling

Vet det finnes firma på østlandet som gjør dette. En kamerat hadde sin Pantera i bad, husker ikke hvilket firma. Men det var ikke noen bileksperter, tipper de vanligvis jobber med grovere slål enn karosseri. Det ble ihvertfall liggende igjen væske etter behandlingen i kanaler og hulrom, resultatet var vondt verre. Så om du finner noen som har stort nok kar kan det være lurt å sjekke om de "vet hva de driver med" om du skjønner.
 #335527  av Xlr8

har hørt veldi mye like erfaringer som det erling sier,
hadde heller fått bilen sandblåst
 #335537  av funkyfung

joda har lest litt rundt om dette, men blir alt gjort 100% er det beste å få bilen i badekaret..men det blir nokk sandblåsing til slutt da..tror ikke jeg gidder 400 mil med kjøring for å få bilen bada:P men må høre litt rundt:)
 #335549  av 2r-e-rik

problemet med bs-teknikk er at han sier at det koster feks 15tusen å duppe bilen.. men når du henter den så må han ha mer fordi det var mye tektyr, kitt og sparkel. så reell pris er 22-25.

ellers så borrer dem flere 30mm hull i bilen for at syra skal renne ut...

sandblåsing er mye mer skånsomt siden det ikke blir liggende igjenn noe syre i plateskjøter.
men jeg anbefaler og sjære av kanaler og bak skjermer før bilen blir blåst, sånn at alt blir rent...
 #335611  av apehest

2r-e-rik skrev:problemet med bs-teknikk er at han sier at det koster feks 15tusen å duppe bilen.. men når du henter den så må han ha mer fordi det var mye tektyr, kitt og sparkel. så reell pris er 22-25.

ellers så borrer dem flere 30mm hull i bilen for at syra skal renne ut...

sandblåsing er mye mer skånsomt siden det ikke blir liggende igjenn noe syre i plateskjøter.
men jeg anbefaler og sjære av kanaler og bak skjermer før bilen blir blåst, sånn at alt blir rent...
Enig med han.