TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Original JDM gen3 turbo ECU

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #335986  av marlboro1310

heisann folkens.

håper noen av de mest drevne trimmerne her kan svare meg på følgende spørsmål, vil denne originale gen3 turbo ECU`en passe min gen3 turbo?
står noe om 26p etc etc, ikke at jeg skjønner så meget av disse tallene omkring at det gjør noe.
Kjører til daglig med Apexi Power FC og ett riimelig agressivt map liggende inne, problemet som gjør at jeg er "tvunget" til å investere i ny original ECU er at avgassene på bilen min er skyhøye, umulig å få EUgodkjent.
I tillegg har jeg verken tid eller ORK til å reise land og strand for å mappe denne faens bilen (PÅ NYTT), etter en totalt bomtur til Tromsø hos shsperformance som ikke kunne en dritt... :!:

så jeg takker for all hjelp og tips...
Vedlegg
43t6756.jpeg
43t6756.jpeg (26.94 kiB) Vist 904 ganger
7684.jpeg
7684.jpeg (44.88 kiB) Vist 904 ganger
resize.php.jpeg
resize.php.jpeg (44.88 kiB) Vist 904 ganger
 #335989  av mr2storbrua

Hvorfor skal det ikke gå?

Du kjenner ingen som har datalogit da? Evt kan du jo bestille det, så kan du hvertfall forandre map selv... Følger jo med et standard-map fra datalogit, vet ikke helt hvor avgass-vennlig det er, men kan jo være det hjelper.
 #335990  av marlboro1310

vet ikke hvorfor det ikke skal gå, men jeg kan ingenting med slike mekaniske greier..datalogit, er vel en grunn til at jeg betaler eksperter til å holde på med mapping og drit og lort...hvis man ikke vet hva man gjør ender man opp med å ødelegge jævli dyre ting... :lol:
Må ha disse tingene i orden før den skal eugodkjennes i slutten av SEPT :!:
 #336071  av Haugrud

Prøvd å kontakte Toyota som kan finne hvilken hjerne som skal passe bilen din v/hjelp av skiltnr? så kan du sammenligne delenr. med den du har bilde av...om du har byttet motor, og originalt ikke har 3gen, så kan du finne en bil med tilsvarende motor som den du har og be toyota finne fram den bilen i systemet sitt og se hvilket delenr som passer den motoren du har? :?:
 #336097  av marlboro1310

bestilte denna fra www.rpmgarage.com idag, den skal passe, den har like inntaksplugger som den som er på min Power FC, og stammer fra en gen3 3sgte.