TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• pris nivÃ¥ pÃ¥ mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #336116  av ijb

er det bare meg som synes prisnivåe på mk2 begyner og bli veldigt lavt?
ser jo dem priset helt ned i 30000kr :shock: greit de er blit en gammel bil...
noen som har synspungt runt dette?
 #336118  av mr2mk1

bra på en måte. men dumt for de som kanskje har brukt mye penger på bilene sine. men da er det jo bare og prise de deretter og hehe
 #336121  av James

Skremmende lave priser på mr2 mk2 for tiden... :roll: For knapt to år siden gjekk et godt eksemplar av en mr2 mk2 GTi til 120-130000,-
 #336149  av hmsilset

De begynner å bli vel billige ja :) Jeg hadde kjøpt mr2GTI om de så hadde kosta 150000. Synes de er så morsomme å kjøre at selv etter 10 år vil jeg ikke hatt noe annet.Cosworth,m5,corvette osv er raske,men der stopper beundringen.Det er bare ikke morsomt å kjøre liksom.Om jeg selger min så må jeg ha en ny en inne 2 år.Hadde ikke trengt skilt på den en gang.Bare det å ha en mr2 i oppkjørselen er en fryd :D
 #336154  av Mr2Even

Hehe den likte jeg :) Jeg vurderer å kjøpe min tredje mr2 faktisk så.. :)
 #336156  av hmsilset

mr2even Du skal få kjøpe min om jeg får kjøpe den tilbake om ett par år :D
 #336164  av mr2pondus

Småskummelt egentlig. Med tanke på at jeg fikk 65K for min Mk1 i sommer.
 #336170  av marlboro1310

Prisnivået har nok falt noe jevnt over hele linja på endel biler, om det er på grunn av finanskrisa eller ikke skal være uvisst. En ting er jeg iallefall overbevist om, "du får det du betaler for" på generell basis.
Om du skulle komme over en Mr2 Mk2 til 30-40 000...må du uten tvil legge en pen slump penger i bilen for å få den i den stand du mener er tilnærmet godkjent dine egne egostandarder, det er jo det vi alle gjør..prøver å få MR2en i strøken stand, for så å bare nyte dem.
Kjøpte min i 2004 for 70 000,- standard GTi 91 modell...uten noe form for ekstrautstyr.

Litt av greia tror jeg også er at det begynner å bli veldig mange Mr2 Mk2 nå, det er liksom ikke veldig vanskelig å komme over en som er i noenlunde grei stand til en noenlunde grei pris, da sier det seg ganske så naturlig at når markedet florerer av alternativer i alle landets kanter, så finnes det selvfølgelig noen eksemplarer også som er rustet IHJEL og er DÅRLI vedlikeholdt (evt ny eier ligger flere år vedlikeholdsmessig på etterskudd) , har sett ett skrekkeksempel tilsalgs for 40 000,- (er det VERDT arbeidet?) istedet for å legge 40 000 til på bordet, og få en som faktisk ER i bra stand.

Har en kompis som har en 1996 modell MR2 Mk2 gen3 GTi, den er gått 65 000km og er i utstillingsstand,nybillukt inni enda tro det eller ei...og kjøres KUN på de beste sommerdager. Ble vel kjøpt i 2003 for 160 000,-

Jeg hadde nok ikke kranglet den dag idag om den hadde blitt annonsert for 160 000,- for å si det sånn.

PS: MR2pondus, det er ikke hverdagsvare med en MR2 Mk1 som er gått svært lite, karosserimessig og teknisk strøken stand vettu, selvfølgelig kunne du skyve prisen noe opp, det VET kjøperne også. :)

Man får det man betaler for...pure and simple :)
 #336246  av GhostRider88

marlboro1310 skrev:Prisnivået har nok falt noe jevnt over hele linja på endel biler, om det er på grunn av finanskrisa eller ikke skal være uvisst. En ting er jeg iallefall overbevist om, "du får det du betaler for" på generell basis.
Om du skulle komme over en Mr2 Mk2 til 30-40 000...må du uten tvil legge en pen slump penger i bilen for å få den i den stand du mener er tilnærmet godkjent dine egne egostandarder, det er jo det vi alle gjør..prøver å få MR2en i strøken stand, for så å bare nyte dem.
Kjøpte min i 2004 for 70 000,- standard GTi 91 modell...uten noe form for ekstrautstyr.

Litt av greia tror jeg også er at det begynner å bli veldig mange Mr2 Mk2 nå, det er liksom ikke veldig vanskelig å komme over en som er i noenlunde grei stand til en noenlunde grei pris, da sier det seg ganske så naturlig at når markedet florerer av alternativer i alle landets kanter, så finnes det selvfølgelig noen eksemplarer også som er rustet IHJEL og er DÅRLI vedlikeholdt (evt ny eier ligger flere år vedlikeholdsmessig på etterskudd) , har sett ett skrekkeksempel tilsalgs for 40 000,- (er det VERDT arbeidet?) istedet for å legge 40 000 til på bordet, og få en som faktisk ER i bra stand.

Har en kompis som har en 1996 modell MR2 Mk2 gen3 GTi, den er gått 65 000km og er i utstillingsstand,nybillukt inni enda tro det eller ei...og kjøres KUN på de beste sommerdager. Ble vel kjøpt i 2003 for 160 000,-

Jeg hadde nok ikke kranglet den dag idag om den hadde blitt annonsert for 160 000,- for å si det sånn.

PS: MR2pondus, det er ikke hverdagsvare med en MR2 Mk1 som er gått svært lite, karosserimessig og teknisk strøken stand vettu, selvfølgelig kunne du skyve prisen noe opp, det VET kjøperne også. :)

Man får det man betaler for...pure and simple :)
Mye kloke ord som skrives her :)

Jeg er også av den oppfatningen at de som faktisk vet hva en mr2 er god for og vet hva han skal se etter, betaler gladelig mer for en bil som er strøken, enn en som ligger ute til 40k med div mangler..
Jeg ble tilbydd 120 000kr for min mr2 mk2 av en entusiast som så bilen da den skulle på eu-godkjenning i fjor høst. Han var en tydelig entusiast som hadde studert bilen nøye når den stod på toyota sin parkeringsplass. :)
Var faktisk en fryd å si at den dessverre ikke var til salgs 8)
 #336271  av inzane2012

jeg kan svare for min lave pris vertfall, og det er fordi det er en del små plukk som må ordnes for å få den 100%, og da syns jeg det blir feil å forlange f.eks 70.000kr for min... pluss at om noen kjøper min for 50k, så kan du bruke 20k på å fikse den opp igjen, og da vet du hva som er gjort og ikke, og for noen er jo det en positiv ting...

men som det ble sagt tidligere her så får du som oftes det du betaler...

hadde jeg skulle kjøpt meg bil nå og hadde f.eks 100k til å bruke, så tror jeg nok at jeg ville kjøpt en til kanskje rundt 50-60 og brukt resten på å fikse den opp, mot å kjøpe en til 95k, og så spinke og spare for hver lille reperasjon og mod senere...
 #336274  av lasse

Helt klart at man får det man betaler for, og å kjøpe en "billig" bil blir fort dobbelt så dyrt som å kjøpe en som i utgangspunktet er dyrere, jeg hadde glatt betalt 130000 om igjen om jeg hadde funnet en i så god stand som min var når jeg kjøpte den.
 #336277  av GhostRider88

lasse skrev:Helt klart at man får det man betaler for, og å kjøpe en "billig" bil blir fort dobbelt så dyrt som å kjøpe en som i utgangspunktet er dyrere, jeg hadde glatt betalt 130000 om igjen om jeg hadde funnet en i så god stand som min var når jeg kjøpte den.
Siterer den. Er det en del småplukk på en billig bil, så har det en tendens til å dukke opp enda mer... :? Ihvertfall min erfaring.
 #336373  av inzane2012

lasse skrev:Helt klart at man får det man betaler for, og å kjøpe en "billig" bil blir fort dobbelt så dyrt som å kjøpe en som i utgangspunktet er dyrere, jeg hadde glatt betalt 130000 om igjen om jeg hadde funnet en i så god stand som min var når jeg kjøpte den.
var det jeg tenkte når jeg ga 120k for min, fikk ei mappe med masse dokumentasjon på ting som var gjort osv... men fikk fort se myntens bakside på turen hjem med bilen når bakbremsene begynte å skrape...
og jeg er vertfall ikke ute etter å lure ut mest mulig peng for min bil, derfor jeg har priset min ganske lavt...
 #336375  av Zepticon

Må også nevnes at det ligger ute en del biler som er ombygd til turbo uten godkjenning, og dette bør etter min mening bety at du får bilen billigere, siden du selger den med en ganske stor mangel og risiko.

Ellers så er vell de billige utgavene blandt dem som kom først til norge, og som har gått her i saltlaket i noen år, og er i dertil stand.

Personlig så skal jeg hente meg en nyere utgave av MK2 fra USA når den tid kommer. Da med Turbo selvsagt. Dette kommer nok til å koste en del mer en en som allerede er på berget, men rust og kaldstarter er vell noe dem aldri har opplevd da, samtidig som man har turboefekten svart på hvit i vognkortet dersom onkel blå tror han er storkar.