TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • pris nivÃ¥ pÃ¥ mk2

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #336378  av pkgrette
 
vill bare si man får det en betaler for mulig jeg heller hadde gitt en 110 for en gti som er porno strøken kontra en til 30 såm er løøen.

turboen syns er det helt klart samme prisklasse som S14a som gjelder. har til dags dato ikke sett en eneste grom sån til salgs syns det er bare løne biler...

vis jeg skulle ha kjøpt på nytt hadde det blitt en turbo til rundt 200 000kr da får du en som er der etter..

ikke mange som tenker på at man får det man betaler for!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dem som vill ha billige biler så gjerne kjøp det bygg dem opp det koster mye mye mere... både i penger og tid
 #336391  av ijb
 
i forbindelse med kjøp av mr2 gti, har jeg vert i kontakt med eiere av biler som har vert aventert fra 50000 til 90000kr. intrykke mitt er at tilstanden på bilene ikke gjenspeiler seg i prisen. jeg kjøpt til slutt en bil i nedre pris klasse, urørt og orginal med bra motor og gir, men med noen små feil. tror ikke jeg hadde fått meg en mye bedre bil om jeg hadde lagt på 30000kr. om jeg bruker en tilsvarend sum på bilen jeg kjøpte, vet jeg va jeg har.
en ting er i alle fall sikker der er mange dårlige biler til salgs!
 #337055  av mr292
 
må si meg litt enig med IJB, jeg kjøpte min bil for 42.000 og teknisk så er det ikke noe problem, bortsett fra det med bråkete cluch(som er en lett sak og fikse)
den har noen småplukk da selvfølgelig. slitt setetrekk, dårlige låsesylindre, og lakken har flasset av litt på frontfangeren.
+ reg reim skal snart byttes(grunn til at jeg fikk den billig)
den skal til eu kontroll nå på mandag da så så da får vi se om det er mer.
bodykit skal på så lakk har ikke noe å si, låsesylindere og reg. reim skal byttes til uka. så da blir den fin.

er også veldig enig i at man får det man betaler for da, men hver har sin smak. jeg liker den billig slik at jeg kan bruke mer penger på å få den slik JEG vil. og det er bare bra at norge får pusset opp de dårlige mr2'ene
 #337328  av inzane2012
 
mr292 skrev:er også veldig enig i at man får det man betaler for da, men hver har sin smak. jeg liker den billig slik at jeg kan bruke mer penger på å få den slik JEG vil. og det er bare bra at norge får pusset opp de dårlige mr2'ene
akkurat mitt poeng og... du forventer ikke akkurat å få ett smykke av en mr2 for 30k med mindre du er mildt sagt jævlig heldig... men samtidig kan du bli rundlurt når du kjøper en bil som er 3-4 ganger så dyr... og kjøper du e bil til 30-40k så bør du vite litt hva du begir deg utpå, og vite at det som oftes medfølger en del utlegg, men det er ikke dermed sagt at har gjort ett dårlig kjøp så lenge selger er så oppriktig som det går ann og ikke med fullt viten tilbakeholder viktig informasjon, og at kjøper vet hva som venter han med det kjøpet...

er jo mange som er ute etter prosjekt biler her, og da kan det vere like greit å kjøpe en bil til 30-40-50k og bruke litt ekstra på å få det som DU vil, mot å kjøpe en bil til 70-80-90k der en tulling har gått amok og bare slengt på en masse dritt og hatt macgyver som sin store helt, og mann må bruke 40-50k ekstra for å den som mann vil ha...
 #337408  av Dr.Ling
 
Er helt enig i at MKII med godkjent ombygging til gen3 3S-GTE burde koste like mye som S14a ;)
.... kanskje mye forlangt for en 9 år eldre bil, hehe. Men MR2 er jo så mye finere, og artigere å kjøre.

Lurer egentlig på hvor mange som har solgt sin MR2, for bare å ende opp med en ny en, kort tid etter..... :)

Jeg har stooore problemer med å legge min ut for salg. Må jo ut med det 3-4-5-dobbelte igjen for å få en nyere bil i samme gledesklasse :(
 #337413  av hmsilset
 
Dr.Ling skrev:Er helt enig i at MKII med godkjent ombygging til gen3 3S-GTE burde koste like mye som S14a ;)
.... kanskje mye forlangt for en 9 år eldre bil, hehe. Men MR2 er jo så mye finere, og artigere å kjøre.

Lurer egentlig på hvor mange som har solgt sin MR2, for bare å ende opp med en ny en, kort tid etter..... :)

Jeg har stooore problemer med å legge min ut for salg. Må jo ut med det 3-4-5-dobbelte igjen for å få en nyere bil i samme gledesklasse :(
Jeg vet og du vet at om vi selger så måå vi bare ha en til om 1 eller 2 år :D Opel Speedster og Lotus Elise er vel eneste billige alternativ til mr2.Blir fort 250-350000kr.
 #337414  av marlboro1310
 
OT: Jeg har opsjon på kjøp av Dr.Ling sin gen3 MR2 Turbo... :lol: om jeg så skal bli sittende med 2stk...
 #337483  av Dr.Ling
 
marlboro1310 skrev:OT: Jeg har opsjon på kjøp av Dr.Ling sin gen3 MR2 Turbo... :lol: om jeg så skal bli sittende med 2stk...
Spørs om du gir fra deg den opsjonen når jeg vil ha S14a-pris ;)
Din bil er jo alt for lavt priset, synes jeg. Kanskje ikke for markedet..... men for nattesøvnen.... hehe

Jeg tenker mye på å selge, tro det eller ei, sånn er det kanskje når man er interessert i biler.... gresset er alltid grønnere osv osv
Men i tillegg til at en MR2 er så mye bilglede for relativt lite penger, så sliter jeg meg å finne en bil i samme klasse som er like praktisk. Faktisk.
Har fått plass til veldig mye rart i MR2'en, særlig om man bruker begge baggasjerom, og tar av et targatak :)

Tenker ikke på Supra eller lignende svære beist - men andre biler som man kler på seg og kan kjøre toppløs om man vil.
Og er en påskilta Supra virkelig verdt 400.000kr mer enn MR2'en? Koster det så mye for en rekkesekser? ;)
(svaret er vel "ja".... markedet har jo alltid rett)
 #337972  av BT-GTI
 
er enig i mye folk sier men man må tenke på at bilene er nå snart 20 år gamle om ikke så alt for lenge går de over til å bli veteran biler :D

MEN man ser at det er ting som gjør forskjellene i pris. det ene er at det er si en org 3sgte og ikke en ombygd en. mange som kjøper mr2 har aldri hatt en før og ser etter dokumentasjon. dette gir utslag i pris. jeg ville heller hatt en org gti enn en gti/turbo konvert av en som jeg ikke kjenner derav uvisshet om peiling på riktige vurderinger.

mange vil ha papirer men etterhvert forsvinner den nøden (gjorde for min del)

noen få er entusiast biler. ikke bare godt tatt vare på ,men som er blitt beskyttet mot vintern mot harde kald starter, som er bygdd opp sikkelig og ikke mcgyver bygg.
biler som har fått nye organer som er rust fri som all elektro funker.

her kan prisen forsvares til en viss grad

så kommer de som ikke vil ha noe som alle andre har,jeg er vel der ,mer krefter mer grep mer utangående utseende og samtidig at bilen er i 100% stand ikke 99.

det er jo den neste gruppen som mange av våres kjære mr2er havner i. tatt ok vare på og rævkjørt men ikke gjort noe med de små feilene som dukker opp. ikke gidde å bytte dempere som er slitne, ikke gidde å gjøre jobben godt nok.

jeg tror at etterhvert som billig bilene blir vraket/ solgt i deler til oss entusiaster ,så vil prisene gå opp. deler er dyrt og det kreves tid ,kompetanse entusiaissme og verktøy verksted å fikse de opp.

merk se opp for trykk leifer pga overtrøtthet og fyll :!: :wink: 8)