TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Frieksos pÃ¥ 3sgte(Hva er den stoore mutteren)Ingen som vet??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #334370  av hmsilset

Er litt sånn blafrelyd når jeg gir på, og det smeller ikke skikkelig i eksos på banekjøring.Vært sånn ett par måneder,så får vel prøve å stramme til noen skruer :D Noen som vet hvor det mest sannsynelig er hen.Høres ut som fra manifolden, men kan jo være lengre ned også.Bare spør her så jeg vet hvor jeg skal sjekke i morgen :wink:

Kan høre litt av lyden her om det skruest opp litt lyd
Sist redigert av hmsilset den 28 aug 2009 09:45, redigert 4 ganger totalt.
 #334372  av lasse

På min så manglet ene skruen på en skjøt, pluss flere andre som var løse, er jo bare å gå over :D
 #334373  av hmsilset

lasse skrev:På min så manglet ene skruen på en skjøt, pluss flere andre som var løse, er jo bare å gå over :D
Jeg er en vandrende mekke katastrofe, men får vel bare gå over skruene hele veien da :D Håper det er nederst på downpipen,for de er enkle,hehe.
 #334649  av hmsilset

Finner lite bilder av motorer på google med samme deksel som min.Noen som kan forklare hvor og hvilke skruer det er lengre ned? Finner 2 stk skruer 12mm oppå toppen, men har ikke grav/bukk, så skulle likt å visst hvor de andre er.
Vedlegg
engineswap_007.jpg
engineswap_007.jpg (57.4 kiB) Vist 823 ganger
 #334653  av lasse

Såvidt jeg husker så er det bare en til, en som er litt lenger ned og mot torpedoveggen, men disse skruene satt noe inni granskævven på min, så ha tolmodighet og bruk mye crc/wd40 :D
 #334654  av hmsilset

lasse skrev:Såvidt jeg husker så er det bare en til, en som er litt lenger ned og mot torpedoveggen, men disse skruene satt noe inni granskævven på min, så ha tolmodighet og bruk mye crc/wd40 :D
Da er det nok den lille dærten jeg ser på bildet langt nede på varmeskjoldet :) Takk igjen Lasse.Skal skru av og prøve å fikse alt neste uke.
 #335009  av hmsilset

lasse skrev:Jepp, det stemmer nok det ja, lykke til, håper det er noe som er enkelt å få i orden :D
Fant ut at det var 10cm lang og smal sprekke i en av sveiseskjøtene på downpipen :D
Blir akkurat for trangt å sveise, så må ta den av.Men ikke i dag :)
 #335043  av lasse

Æsjameg, det høres litt kjipt ut, har akkurat tatt ut downpipen min, og det er rimelig trangt å komme til noen av skruene, bukk anbefales!
 #336428  av hmsilset

er en stor mutter på en boks(p motoren) like ved nederste skruen på downpipen.er sikkert 25-30mm.hva er de,og kan jeg fjerne den for å komme til bedre?Skal av med downpipen..
 #336575  av hmsilset

Haugrud skrev:Du får ikke godkjent med den lekkasjen der nei..men blir godkjent om du sveiser den!
:) skjønte igrunn det da.Tror jeg letter den opp og setter noen punkt.får ikke sveisa rundt hele uansett.
 #336584  av hmsilset

Takker for tips Haugrud:) Tar ikke sjansen å sveise hele.Punkter den og bestiller ny,så kan jeg ta meg god tid å sveise denne.Er i valdres du ja.Så 2 stk halvslitne mk3 supra bak en bensinstasjon der i sommer(valdresfestivalen) :) Men så ikke bilen din.