TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjennskap til denne supraen noen ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #336863  av Mk3killan

Heisann, jeg husker jeg skulle til og kjøpe denne bilen, men så kom det en fra volda og snatcha den rett før meg
og nå ser jeg at den er til salgs igjen. Var bare litt nysgerrig om noen har noe kjennskap til denne supraen her :) ?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18743181
Sist redigert av Mk3killan den 01 sep 2009 19:07, redigert 1 gang totalt.
 #336864  av mulle-mek

Mk3killan skrev:Heisann, jeg husker jeg skulle til og kjøpe denne bilen, men så kom det en fra volda og snatcha den rett før meg
og nå ser jeg at den er til salgs igjen. Var bare litt nysgerrig om noen har noe kjennskap til denne supraen her :) ?
link hjelper noe :lol:
 #336865  av Supramk3turbo

Denne tenker jeg: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18743181

Er magna på forumet sin gamle. Gjennomført skikkelig mk3 det der :D
 #336867  av Mk3killan

Er han fortsatt på forumet eller ? Snakket en del med han på tlf da, og fikk virkelig et godt intrykk av mannen ja, nydelig og strøken bil
lurer litt på hvorfor han knallen i volda selger den allerede nå, han var skikkelig gira på bilen også...
 #336873  av Supramk3turbo

Ja, litt dumt med automat. Men den er ihvertfall bygget for å tåle effekten, så deilig sprek cruiser det der :D

Ja, litt rart at han selger så fort...
 #336904  av Topaz

Har sitti på med den, og må si at jeg har et helt annet forhold til automatkasse etter det. Giringa var så vanvittig bra samstemt med effekt-kurven på motoren, den girer opp helt perfekt når den skal og lander på det turtallet den begynner å dra skikkelig. Vet også at han har "ballansert bort" mye bevegelig vekt i motor...blandt annet kammene. Foruten at bilen er helt rå, tror jeg man skal lete lenge etter å finne en bil som har fått like mye TLC.
 #336917  av Magna

Hei!
Jeg er fortsatt på forumet.
Har eid bilen i 11 år. Den er veldig gjennomført. Er litt kosmetiske små feil i lakken, men hel og pen.
Han som kjøpte den er 72 år, synes bilen var for stiv og bråkete.
Tror ikke du får kjøpt noe som er råere og kjøre til denne prisen.
Automaten er forsterket med 5 lameller ekstra og høyere oljetrykk, RATS garanterte den for bruk opp mot 600 hk.
Converteren har høynet "stallspeed" noe som gjør at du får utnyttet turboen mye bedre , ca 1 sek.raskere på 402m. :D
Kan anbefale denne bilen for en som liker rask og holdbar bil. Er ikke samenlignbar med en orginal utgave.
Magne
 #336918  av Supramk3turbo

Når du først er inne her Magna. Hva kjører du nå om dagen?? :D
 #336920  av Magna

Hei!
Har blitt kalt sviker, men har kjørt supra i 15 år..
Kjøpte en Jaguar xk8 1997 mod. under finanskrisen.Vurderte den nye supraen, nissan 350z,skyline,NSX men...Prøvekjørte Jaguaren i fjor. Fant til slutt en i Trondheim som hadde gått 55000km og som var veldig bra.
4 liters alu.motor på 290hk. Bilen veier ca 100 kg mindre enn supraen.
Nydelig å kjøre. Aston Martin understell, ZF girkasse og alt elektrisk er Denso (japansk) instrumenter, starter,givere osv.
Magne
 #336921  av Supramk3turbo

Jøss. er vell en god bil det, har aldri prøvd en sånn men :D Godt det er noe japansk i den da :D
 #336923  av Mk3killan

Heisann du magne, Jeg kan godt forstå at bilen er bra gjennomført ja og et veldig pent eksemplar det her.
jeg lurer litt på hvor mye kostet det og la rats ta seg av automat kassen ?
 #336978  av Magna

Hei!
Det er et par år siden, men betalte da 15000 + mva. for girkasse. Og converter service tok 5000 + mva. for økt stallspeed.
Tror ikke det var spesielt dyrt.
Magne