TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fjernkontroll til sentrallÃ¥s

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #336960  av mr292

Hey, jeg lurer på om noen har greie på om det finnes en enkel og billig løsning på mitt problem.

Problemet mitt er at nøkkelen bare fungerer i tenningen, og ikke i dørene (altså jeg kan ikke låse dørene mine)
nå tenkte jeg å skaffe fjernstyring til sentrallåsen i bilen istedet for å bytte låsesylindrer, for det regner jeg med er både billigere og mer praktisk.

nå er spørsmålet? hva trenger jeg? noen som kan sende en link til en billig løsning?
har funnet noen her:
http://bsbildeler.no/butikk/vareliste.a ... er/65/8789
men noen av disse inneholder selve sentrallåssystemet (og det har jeg jo allerede)
håper noen kan hjelpe meg og finne en billig løsning som dere vet fungerer på min toyota mr2 91 mod.

nb: HELST 2 fjernkontroller
 #336964  av magnesmurf

Det billigste blir vel å ta låsesylindere og nøkkel fra en delebil.

Biler med orginal fjerkontroll i nøkkelen er sjeldent, og da må du troligvis en ny styreenhet\mottaker til dette.

Montering av defa koster 4000-5000 kr hos defa forhandler. Men også her er den er fordel å ha fungerende dørlåser da det kan skje at defa systemet streiker (feks ved tomt batteri) og da har du låst bilen uten å få låst den opp, og du får ikke ladet batteriet fordi du ikke får opp panseret hvor batteriet sitter.

Så alt i alt, nye (brukte) låsesylindre i dører er nok det beste.
 #336968  av lasse

Jeg hadde gått for en alarm med fjernstyring av sentrallåsen, og om det skulle gå i dass med alarmen, eller batteriet går tomt ellerno, så bruker nok ikke falken lange tiden på å åpne døra di :wink:
 #336979  av magnesmurf

Billigere med brukte låsesylindre og nøkkel enn å måtte tilkalle falken ;)
 #337005  av mr292

takker for svar, og om jeg får muligheten for å bytte låsesylindrer og nøkkel så gjør jeg dette,
men jeg vi i hvertfall ha fjernstyring til sentallåsen for det vil jeg ha uansett.
den trenger ikke være "integrert" i nøkkelen, men mer som en nøkkelring.
DAFA allarm tror jeg ikke jeg trenger for øyeblikket, i såfall får jeg kontakte vår moderator Chris :D
skal ta meg en tur til Bjugn bilopphuggeri får å se etter dette i morgen, men tviler sterkt på at dette finnes, blir nok lettere å ta en telefon til noen som selger mr2 i deler.

selv om jeg får låsesylindrene i orden vil jeg ha fjernstyring til sentrallåsen for dette er Fancy og praktisk :P
noen som har en løysning på dette?
 #337078  av magnesmurf

Ta kontakt med rpmgarage eller mr2ben på ebay.

De kan garantert skaffe deg brukte låsesylindre og nøkkel til en billig penge.
 #337119  av Filhan

kjøpte ny lås sylinder til min mr2 fra toyota, kosta vel 500-600kr eller noe, og hvis du har nøkkel nummeret ditt kan du få de til å sette opp låsen så du slipper å ha 2-3 nøkler, dette koster 300kr ekstra.
 #337143  av mr292

jepp, kan sikkert skaffe fra rpmgarage, men det hadde blitt enklest for meg om Celica låsene fungerer, kan kansje ringe toyota for å sjekke opp dette. men hvis noen her vet om celica låsesylindere og mr2 sylindere er like så rop ut :D
om dette ikke er mulig blir det nok så jeg kjøper av noen som har delebil her på forumet eller gjennom toyota, dette er ikke noe hastverk for meg siden låsene fungerer "helt" fint(bortsett fra at de er "jevlige" å låse/åpne)
har sendt en pm til bbracing her på forumet ang. hans delebil, noen som vet om flere her som har mk2 delebil?