TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• godkjenning problem

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #331091  av empyrium

Hei:) jeg har et problem med godkjenning av supraen. BT skreiv på papire for godkjenning av bilen min at den har 330 hk men eg har non-turbo så det er jo feil. Så når jeg sa til dem at jeg har 225 hk så krevde de dokumentasjon på hk og slagvolum fra toyota norge. Han brukte en egen bok som de bruker på 1.15 biler og der sto jo både 2jzge motoren og 2jzgte motoren men han tok jo og såg feil på motorspec i boken sin. Nå får jeg ikke den godkjent for toyota har ikke dokumentasjon på bilen min. noen som har forslag?
 #331092  av sindrejl

empyrium skrev:Hei:) jeg har et problem med godkjenning av supraen. BT skreiv på papire for godkjenning av bilen min at den har 330 hk men eg har non-turbo så det er jo feil. Så når jeg sa til dem at jeg har 225 hk så krevde de dokumentasjon på hk og slagvolum fra toyota norge. Han brukte en egen bok som de bruker på 1.15 biler og der sto jo både 2jzge motoren og 2jzgte motoren men han tok jo og såg feil på motorspec i boken sin. Nå får jeg ikke den godkjent for toyota har ikke dokumentasjon på bilen min. noen som har forslag?
Be ham krype opp i motorrommet så han får se at det er en 2jzge og ikke GTE, så ber du ham ta en ny titt i boka si
 #331093  av hmsilset

empyrium skrev:Hei:) jeg har et problem med godkjenning av supraen. BT skreiv på papire for godkjenning av bilen min at den har 330 hk men eg har non-turbo så det er jo feil. Så når jeg sa til dem at jeg har 225 hk så krevde de dokumentasjon på hk og slagvolum fra toyota norge. Han brukte en egen bok som de bruker på 1.15 biler og der sto jo både 2jzge motoren og 2jzgte motoren men han tok jo og såg feil på motorspec i boken sin. Nå får jeg ikke den godkjent for toyota har ikke dokumentasjon på bilen min. noen som har forslag?
søk på forumet og kontakt de som har gjort det samme med en na supra. Vet om at det har blitt gjort.Den jeg vet om er jo til salgs enda tror jeg.Ligger til salgs her inne.japanauto.no eller lignende firmaer kan sikkert hjelpe også siden de tar inn sånne :D Lykke til.Ordner seg detta.
 #331405  av KeNsA

Holder det ikke med en kopi av VK på en annen NA Supra da??
 #331435  av empyrium

vet ikke hva som går. jeg har nettopp fått en mail fra toyota usa og der står det alt om den så eg håper at det papire vil var godt nok:)Eg skal inn til BT om 1 månede
 #331466  av KeNsA

empyrium skrev:vet ikke hva som går. jeg har nettopp fått en mail fra toyota usa og der står det alt om den så eg håper at det papire vil var godt nok:)Eg skal inn til BT om 1 månede
Skjønner..:) Du må nå bare si ifra hvis du trenger en kopi avVK til Supran da:)
 #337069  av GtFreak

Du er inne her du og Aleksander :) GÃ¥r det fremover med registreringen? :D