TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bremse bytte.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #336214  av robban

hallo :D er det noen hær som har overhalt/byttet bremsene på mr2en sin???
hva er mest økonomisk og problemfritt av og bytte vs overhale??
eller bytte til f.eks brembo eller wilwood o.l. bremser, eller kjøpe org på toyota?

noen som har råd og gi?? :roll:
 #336232  av pirkka

Overhale bremser er nok mest økonomisk hvis ikke du vil bytte større bremser.Orginale Toyota bremser får du sikkert 2 sett med samme prisen som Brembo men de fins mye annet en Brembo eller Wilwood :D
 #336272  av inzane2012

spørs vel og om ikke du må bytte til hydraulisk brekk vist du vil ha brembo e.l og da får du den ikke godkjent heller...
 #336273  av lasse

Jeg ville bare fortsatt å ha de originale, da slipper du stress hvis du blir stoppa i teknisk o.l.
92+ bremsene passer rett på bilen din om du har en 90-91 modell, har byttet til disse selv og det kan anbefales, er ca en tomme større både foran og bak, og mye tykkere, før kokte jeg alltid bremsevæska på banekjøringer, det gjør jeg ikke lenger :wink:
 #336302  av robban

lasse skrev:Jeg ville bare fortsatt å ha de originale, da slipper du stress hvis du blir stoppa i teknisk o.l.
92+ bremsene passer rett på bilen din om du har en 90-91 modell, har byttet til disse selv og det kan anbefales, er ca en tomme større både foran og bak, og mye tykkere, før kokte jeg alltid bremsevæska på banekjøringer, det gjør jeg ikke lenger :wink:
byttet du på hele veien??
hvor mye kostet delene, og er det lettvint??
dette hørtes jo meget kurrant ut :wink:
 #336325  av lasse

robban skrev:
lasse skrev:Jeg ville bare fortsatt å ha de originale, da slipper du stress hvis du blir stoppa i teknisk o.l.
byttet du på hele veien??
hvor mye kostet delene, og er det lettvint??
dette hørtes jo meget kurrant ut :wink:

Skifta foran og bak ja, er greit å bytte begge deler da mr2 har ganske mye bremsevirkning bak. Jeg betalte vel 3500 for brukte calippere, skiver og klosser, gadd ikke sette på de brukte skivene og klossene, så jeg kjøpte nye ebc turbogroove skiver og ebc yellowstuff klosser, husker ikke hvor mye det kosta, men det var endel mer enn jeg ga for calipperene, kommer sikkert unna med et par tusenlapper for originale skiver/klosser på toyota/mokonomen o.l.
Det er super lettvint! Bare å skru av det gamle og skru på det nye, trenger ingen braketter eller noenting, alt går rett på, men du må jo lufte bremsene skikkelig etterpå da, er ikke noe problem det heller om du får hjelp av en kompis :wink:
 #336331  av robban

lasse skrev:Jeg betalte vel 3500 for brukte calippere
på høggern eller???
 #336333  av pirkka

Ta en tur til Biltema og kjøp deg bremselufter da går lufting av bremser uten hjelp og griser ikke til alt med bremsevæske.Bremselufter koster hele kr50 bare bytte slange ned i flaske og pompe så lenge at nyvæske kommer ut og husk fulle ny væske at ikke beholder går tom :D
Vedlegg
19-148_l.jpg
19-148_l.jpg (10.4 kiB) Vist 948 ganger
 #336353  av lasse

robban skrev:
lasse skrev:Jeg betalte vel 3500 for brukte calippere
på høggern eller???

Kjøpte dem av en på forumet her, men du får sikkert tak i på høggern også om du leter litt...
 #337059  av robban

calipterene funket jo som F :lol:
plukket av caliptere og klosser bak og pusset rust. hadde satt seg godt :wink: den hadde stått i 3 mnd når jeg kjøpte den.
etter jeg hadde montert tilbake funke d :D

MÃ¥ bare bytte skiver og klosser :lol: jess :wink:
 #337065  av mr292

om man tar Celica bramser (fra 90-tallet) funker det fint, og kan det bli godkjent?
lurer ettersom jeg fant en celica på huggern, og skal til å demontere den uansett til uka. fint å ha reservedeler :P

EDIT: sorry for at jeg benytter meg av posten din Robban.
 #337073  av robban

mr292 skrev:om man tar Celica bramser (fra 90-tallet) funker det fint, og kan det bli godkjent?
lurer ettersom jeg fant en celica på huggern, og skal til å demontere den uansett til uka. fint å ha reservedeler :P

EDIT: sorry for at jeg benytter meg av posten din Robban.

hehe alt i orden det :wink:
kan desverre ikke hjelpe deg med med spørsmålet ditt :mrgreen: