TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trimming av 2E-E motoren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #337121  av kenmyh

Hellu!

Lagde nylig en tråd om motorbytte i en EE90, men lurer på enda flere ting! ;)
Det sitter en 2E-E motor i min Corolla, og er det noen muligheter for at det går an og trimme den på en eller annen måte?

Kenneth
 #337122  av ErlendE9

Hei du kan trimme 2E-E motor ja med turbo samme som starlet har men er ikke helt sikker på det

1.3 med turbo vil du får ca 130 hk

men hva med motor bytte ? 1.6 twincam motor fra ae92 ?

jeg ville latt 2E-E motoren være men det er opp til deg

1.3 med turbo er rått ja 8) :D

eller som de fleste gjør luftfilter og effektanlegg men merker ikke noe effekt men grommere lyd vil du få :)
 #337126  av kenmyh

ErlendE9 skrev:Hei du kan trimme 2E-E motor ja med turbo samme som starlet har men er ikke helt sikker på det

1.3 med turbo vil du får ca 130 hk

men hva med motor bytte ? 1.6 twincam motor fra ae92 ?

jeg ville latt 2E-E motoren være men det er opp til deg

1.3 med turbo er rått ja 8) :D

eller som de fleste gjør luftfilter og effektanlegg men merker ikke noe effekt men grommere lyd vil du få :)
Har sett på den motoren ;) men er avhenig av bilen, så har egentlig ikke tid til å la den stå over lengre tid pga. større prosjekter som motorbytting. Derfor er nok trimming letteste veien (særlig... :P ). Luftfilter har jeg bytta, og aksen ble bedre fordi det ble et filter som var rent, lol... I tillegg til at lyden ble grom da. Effektanlegg skulle de ha 5500 kr å sette på, og det er litt i drøyeste laget atm. Dessuten så var det kun fra kat og bakover, og jeg vil i såfall ha hele, hehe ;)
 #337130  av apehest

Glem å trimme 2E'n. Og hvis 5500 er mye penger for deg foreslår jeg at du glemmer hele greiene.
 #337135  av kenmyh

apehest skrev:Glem å trimme 2E'n. Og hvis 5500 er mye penger for deg foreslår jeg at du glemmer hele greiene.
Altså, det var et pristilbud jeg ikke hadde råd til når jeg fikk det. Pr. d.d. har jeg råd til det, iom at jeg har litt penger til rådighet. Men jeg vet at effektanlegg gir veldige lite (om noe) effektøkning. Og jeg ønsker og få mer enn 80 hk ut av motoren (bilen) min.
 #337138  av apehest

Iaff de eneste brukbare alternativene er å bytte motor. Enten til en 2E-TE eller 4E-FTE med turbo originalt eller en 4age.
Merk at 2E-TE ga noe ala 102 hester mens 4E-FTE lå på 135, så valget er rimelig lett. Sistnevnte kan du fint få tak i til 8-10 høvdinger.
 #337477  av David

glem alle E motorer, du får veldig lite effekt for penga, er bortkasta
hvis 5k er mye så bør du bare la motorn din være original, du kan investere i nytt luftfilter plugger kabler oljer etc sånn at det ihvertfall er i orden

du kan kontakte meg når du har CASH og vil ha en 4A-GE, bygger alt fra originalt(124hk) til 250hk sugemotor eller 500hk turbo.