TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• madness19 celica cs prosjekt/worklogg

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #316713  av madness19

jaja folkens, da ble det endelig gjort noen småting på bilen.

fikk hentet 2 pakker på posten idag med litt knask fra ebay.

nye blinkere foran
Bilde

og nye frontlykter
Bilde

2 timer etterpå var alt montert:)

bilde før montering
Bilde
Bilde

bilder under montering
Bilde
Bilde

bra forskjell på gamle og nye lys
Bilde

så har vi ferdig produkt. ble ganske fornøyd:)
Bilde
Bilde
Bilde

var veldig lett å montere begge deler, så og si perfekt passform.

får vel nesten takke min lillebror(thecelicafan13 her på forumet) for å ta bilder og hjelp med montering, må jo nesten lære han opp til han og skal begynne med denne dyre hobbyen;)
Sist redigert av madness19 den 25 feb 2009 23:28, redigert 2 ganger totalt.
 #316715  av Supramk3turbo

Det der gjorde seg virkelig :D Ble et helt nytt utseende når man får nye klare lykter.

By the way. Det sitter to karer med solebriller å gliser inni bilen din :lol:
 #316716  av Daniel HS

Se der ja... Få på blinkere på siden så er myyyye gjort.

Når jeg ser hvordan hovedlyktene dine ble blir jeg enda mer irritert over at de jeg bestilte for noen mnd siden var knust når de kom frem... :x Blitt noe bedre/verre lys med de nye?

Kyrre og Ørjan som sitter der forresten? :P

Må også få se bilen en dag... :wink:
 #316717  av Ã˜rjanN

Daniel HS skrev:Se der ja... Få på blinkere på siden så er myyyye gjort.

Når jeg ser hvordan hovedlyktene dine ble blir jeg enda mer irritert over at de jeg bestilte for noen mnd siden var knust når de kom frem... :x Blitt noe bedre/verre lys med de nye?

Det var meg og Aleksander :).
 #316719  av madness19

Supramk3turbo skrev:Det der gjorde seg virkelig :D Ble et helt nytt utseende når man får nye klare lykter.

By the way. Det sitter to karer med solebriller å gliser inni bilen din :lol:
takker:) bilen ser noen år nyere ut med de lyktene ja:)

hehe så ikke de når eg tok bildet:) min bror og en kompis av han som satt der. greit med selskap i garasjen:)
 #316720  av madness19

de på siden blir bestilt så fort lønningen kommer;)

skjønner irritasjonen din, mine var jo nærmest vakumpakket, ikke sjans til å knuse..

har ikke testet lysene skikkelig, men vrket som det var ganske godt lys:)

får komme ut til det i morgen eller noe då, du må jo få se skikkelig stakkar:)
 #316721  av Daniel HS

madness19 skrev:

de på siden blir bestilt så fort lønningen kommer;)

skjønner irritasjonen din, mine var jo nærmest vakumpakket, ikke sjans til å knuse..

har ikke testet lysene skikkelig, men vrket som det var ganske godt lys:)

får komme ut til det i morgen eller noe då, du må jo få se skikkelig stakkar:)
I morgen har jeg ikke tid, da blir det skruing fra jeg kommer hjem til jeg legger meg...
 #337158  av Ã˜rjanN

Hei.

Jeg får vel oppdatere her, for brodern. Han har aldri tid til det, så han har nå gitt meg jobben!

Har ikke skjedd så forferdelig mye, men kan jo skrive det som har skjedd;

HKS Turbotimer fra James. (Den virker ikke helt som den skal enda, bilen dauer når nøkkelen taes ut, men tenningen er fremdeles på..)
Nytt og sort gitter fremme
Nye pedaler
Montert åpent luftfilter

Madness19 reiser til Australia neste helg, så når han kommer hjem igjen, skjer følgende:

Bilen skal parkeres, motoren skal utav og overhales og trimmes, har ikke helt detaljer på hva som skal kjøpes enda, men det blir mye gromdeler, og kanskje større turbo. Har også lyst på en hellakkering, nye felger og coilovers. Men nå er motor førsteprioritert, så det kommer an på økonomien ;)

Kan også legge ved at det idag er bestilt ny frontfanger og sideskjerm. Grunnen til det, er at en uheldig fyr som mistet bremsene sine på banekjøring rett før en sving, der det stod biler parkert, trilte rett inn i 2 biler som stod der. Den traff først CS'en med et lite slag, men nok til å gjøre hele sideskjermen 5 cm breiere og ødelegge frontfangeren. :cry: Uheldigere nok, gikk det med den stakkers Galanten som stod ved siden av. Den ble ganske så knust. Så vi hadde flaks...
Men alt ordnet seg ;)

Bilder kommer i morgen :D
 #337652  av Ã˜rjanN

Heisann..

Har endelig fått tatt noen bilder, ble litt sent.. har ikke hatt tid :)
Jeg glemte forresten å si i den forrige posten at hvite blinkers på siden er montert :D

HKS EVC4 & HKS Turbotimer
Bilde

Bilde

Bilde

gitteret:)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

se forskjell..
Bilde
Bilde

bilde av bilen
Bilde

fmic som står og venter...
Bilde
 #337833  av castman

Kjedelig med slike kræsjer da det blir ganske sikkert fargeforskjell mellom ny og gammel lakk. Spesielt også med rød farge. Må nesten spandere hel lakkering på henne :)
 #337834  av Ã˜rjanN

castman skrev:Kjedelig med slike kræsjer da det blir ganske sikkert fargeforskjell mellom ny og gammel lakk. Spesielt også med rød farge. Må nesten spandere hel lakkering :)
sant det.. ulykker skjer jo.. ja, håper virkelig på det, men det ble jo ikke fargeforskjell på Daniel HS's CS, så satser på null fargeforskjell ;)
 #337852  av Daniel HS

ØrjanN skrev:
castman skrev:Kjedelig med slike kræsjer da det blir ganske sikkert fargeforskjell mellom ny og gammel lakk. Spesielt også med rød farge. Må nesten spandere hel lakkering :)
sant det.. ulykker skjer jo.. ja, håper virkelig på det, men det ble jo ikke fargeforskjell på Daniel HS's CS, så satser på null fargeforskjell ;)
På denne blir det garantert fargeforskjell... :wink: Eneste er jo at man kan ta en "heavy-shit" polering på den. Altså, at en proff en går kraftig inn :) Min ble polert skikkelig av en som virkelig kan det bare få uker før smellen så...
 #337856  av Ã˜rjanN

Daniel HS skrev:
ØrjanN skrev:
På denne blir det garantert fargeforskjell... :wink: Eneste er jo at man kan ta en "heavy-shit" polering på den. Altså, at en proff en går kraftig inn :) Min ble polert skikkelig av en som virkelig kan det bare få uker før smellen så...
Skal nok få til noe ja ;) I følge madness, blir det hellakkering en gang ja, men det viktigste er jo å få ny fanger og skjerm først ;)
 #379566  av madness19

er endelig kommet tibake på forumet:)

skal hive endel oppdateringer som har skjedd siden sist.
 #379574  av madness19

det siste som ble oppdatert var at fangeren og skjermen var blitt ødelagt og måtte skiftes.
dette er gjort og jeg har selvfølgelig tatt bilder av prosessen :D

Bilde
her er fangeren og skjermen kommet av og det måtte gjøres litt retting av feste til skjermen, men ikke store greiene.

Bilde
prøving og tilpassing av fanger måtte gjøres.

Bilde
Bilde
der var fanger og skjerm kommet på og tilpasset, men måtte fort av til lakkering:)

Bilde
fint bilde med nye fangeren på:)

mer er gjort og kommer snart på tråden:)