TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vektreduksjon

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#33047  av Hobbes

A/C check = borte
Reservehjul, rame, jekk osv check = borte
Airbag check = Momo instalert
Innmat i støtfangere check = borte
Speil check = små innstalert
Vindus heiser Orginal = manuelle

Hmm er visk mommet litt avgårde på den lista jeg da. Det jeg ønsker meg da, er Carbon panser og nye stoler.

#33051  av chris

Tror jeg velger å beholde MR2'en min som en BIL jeg. Enklere å kjøpe en go-cart ved siden av :P

#33086  av Master

hehe :lol: men jeg ble overrasket over hvor mye sånt piss man ikke trenger veier og f.eks vekta av 1 person ekstra i bilen på 70 kg merkes godt! tro å "fjerne" 70 kg heller eller kanskje 140 kg? :)

men enig med Chris - skal jo tross alt være en bil og ikke bare en ramme med motor.

#33090  av chris

Master skrev:hehe :lol: men jeg ble overrasket over hvor mye sånt piss man ikke trenger veier og f.eks vekta av 1 person ekstra i bilen på 70 kg merkes godt! tro å "fjerne" 70 kg heller eller kanskje 140 kg? :)

men enig med Chris - skal jo tross alt være en bil og ikke bare en ramme med motor.
var det ikke at vi kom frem til at vekta av en person på 50-60 kg tilsvarer den økte effekten man får med sportseksos ?

utgjør en del å ha med passasjer ja, spesielt om vedkommende er litt .. fyldig.. :P

#33092  av Master

hmm.. kanskje jeg skal kjøpe meg effektanlegg? mye må jeg ut med sånn ca for et som beholder den tradisjonelle 1 rør på hver side, men som puster en del lettere enn den originale?

#33094  av chris

Master skrev:hmm.. kanskje jeg skal kjøpe meg effektanlegg? mye må jeg ut med sånn ca for et som beholder den tradisjonelle 1 rør på hver side, men som puster en del lettere enn den originale?
Svendsen eksos fikser vel et greit anlegg for 6 lapper? eller husker jeg helt feil tro?

#33238  av erling

chris skrev:
var det ikke at vi kom frem til at vekta av en person på 50-60 kg tilsvarer den økte effekten man får med sportseksos ?
Ville sagt 70-80 kg heller jeg. Hvis man kjøper a'pexi sin eksos da. Svendsen har jeg hørt mye rart om. Vet ikke om de er så flinke. Men så hører man kanskje bare om de gangene det ikke blir bra. Ville heller satsa på KK-eksos i Kongsberg. Han kan ihvertfall sakene sine.

#33244  av Christian

erling skrev:...Ville heller satsa på KK-eksos i Kongsberg. Han kan ihvertfall sakene sine...
Han har desverre lagt ned nå pga masse sykemelding og div. Men han skulle fortsette litt på hobbybasis nevnte han sist vi prata, så om det ikke haster voldsomt kan det nok være greit å høre med ham :)
Skal dit i april og få ny downpipe på bilen min.

#33748  av chris

erling skrev:
chris skrev:
Ville sagt 70-80 kg heller jeg. Hvis man kjøper a'pexi sin eksos da. Svendsen har jeg hørt mye rart om. Vet ikke om de er så flinke. Men så hører man kanskje bare om de gangene det ikke blir bra. Ville heller satsa på KK-eksos i Kongsberg. Han kan ihvertfall sakene sine.
hva ligger prisen på for en sånn a'pexi da? og var det den som var sånn singel-høl ? jeg bytter ikke til annet enn dobbel ;)

#33751  av Master

så rett så rett chris! double or nothing! :D

er også litt interessert i prisen på det a'pexi anlegget. Er dette bare potta eller hele sulamitten fra motoren til katalysator og videre? har litt lyst å skifte ut HELE eksosanlegget.. men blir vel dyrt?