TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • EFI sikring ryker. LØST

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #337598  av Helgeland
 
sender deg pm i morgen.av ren nysjerrighet hvorfor har ikke du montert denne?
 #337601  av lasse
 
Den er god.
Monterte den ikke fordi jeg fikk målt at motoren fikk mer enn nok bensin med den pumpa jeg har nå, så da så jeg ikke vitsen med å ta ut tanken og sånt bare for å bytte...

Jepp, er den der ja.
 #339280  av Helgeland
 
fader også.. nå har jeg skiftet pumpa. skiftet til en walbro 255 pumpe.. når jeg vrir om tenninga så starter pumpa. altså det kommer en durelyd.. men denne stopper ikke. som den skal når den har bygget opp trykk. og bilen starter ikke.. jeg skrudde av den første skrukoblinga.. og der kommer det ikke bensin ut..

HJELP ER DET NOEN SOM VET HVA SOM ER GALT?
 #339311  av Helgeland
 
men nå har jeg kortsluttet FP og B+ i diagnose kontakten bak og ingenting forandring..

det har også slått meg med tette bensinrør.. men hvorfor. filteret som stod på den gamle pumpa var helt og fint. og rart at det ble så plutselig POTTE tett at det ikke kommer en dråpe ut?? eller er dette fult mulig? at det er det første kobber/stål røre som er tett?

og hvor er pumpereleet?
 #339385  av Helgeland
 
celica_st185 skrev:Koblet feil på + og - ?
det er jeg 99,9 % sikker på at jeg ikke gjorde. jeg husker jeg koblet svart kabel på den nederste naglen for og si det sånn den som går rett inn på stål og det ser jeg at andre også har gjort på samme pumpe?

må jeg helle bensin oppi pumpa? at den ikke klarer og pumpe luft ut av systemet kan dette ha noe og si?
 #339604  av Helgeland
 
takker for svar.. jeg tror jeg bare må ned me tanken og sjekke om det første røret er tett.. men har lite tro på dette. men en plass må jeg begynne.. hvis noen har noen forslag så skrik ud.. da kommer jeg jo til og sjekke om jeg har koblet feil og om det første røret er tett men hvis folk har noen andre ting som jeg kan prøve så skrik ut.
 #339721  av Helgeland
 
noen oppdateringer.. nå har jeg dredet meg skikkelig ut.
målte i koblingen under askebegeret der er det null strøm.. fant ut hva sikirng som går på pumpa og denne var sprengt..
tenkte da at alt jeg har gjort er forgjeves og bytter sikring men denne også ryker med en gang.. og da var koblinga under askebegeret koblet fra.. så det er ikke selve pumpa som kortslutter.. er det noen som har tips..??
kan det være relet som gjør at det kortslutter?
 #339889  av Morten
 
Hvilken sikring ryker? EFI? I såfall ville jeg prøvd å ta ut 'Circuit Opening Relay' og så sett om sikringen fortsatt ryker. Ryker den fortsatt er kortslutningen høyere i kretsen, ryker den ikke ligger problemet etter dette releet. Tanke nr2 er at du kan måle deg frem med et multiimeter også så slipper du å bruke opp ett lass med sikringer. :lol:
 #339898  av Helgeland
 
takker. skal prøve dette. jah det er efi sikringen jeg mener. men et rele i seg selv kan det gjør at sikringen ryker..
 #339914  av lasse
 
Et rele kan gjøre at sikringen ryker ja, hadde problemer med at sikringen til kjølevifta til radiatoren røyk, da var det releet...
 #340475  av Helgeland
 
hei..
Nå har jeg prøvd og dra ut EFI releet og 'Circuit Opening Relay'. da ryker ikke sikringen.. men straks jeg setter inn EFI releet så rykler den.. trodde derfor det var dette releet. og kjøpte nytt.. prøvde dette men dette er helt likt.. er det noen som kan si meg hvor og hvordan jeg begynner og feilsøke? evntuelt om noen vet hva så kan være årsaken?