TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Offshore, noen tips?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #336908  av Christian

Har bestemt meg for å bytte jobb, og lurer på om det er noen som har noen tips eller hvor man bør søke?
Jeg har ingen relevante kurs i tilknyttning til offshore, men 12Ã¥r jobberfaring som elektriker for samme firma med fagbrev gr.L
Har søkt endel utleiefirmaer som f.eks Slagen elektro osv, men er usikker på hvordan det er å jobbe som utleie trikker... Jeg har også søkt på noen store som f.eks National oilwell vanco, Seadrill osv. Helst en jobb i nordsjøen, men rundt i verden kan også være aktuelt.

Tips og triks mottas med takk.
 #336910  av Supramk3turbo

Jeg har jobbet tidligere i utleiefirma, som automatiker. Mitt inntrykk er at man ofte får mye dritt jobber, dårlig bo forhold på stedene man skal jobbe, å ofte dårligere betalt en om man er direkte innleid. Som f.eks du hadde jobbet i Bravida og Aibel leier deg inn for å hjelpe de på et annlegg for statoil igjen= Dårlige vilkår. Jeg jobber nå i et mindre firma norsk analyse, å er direkte innleid til statoil. Blir litt bedre tatt vare på sånn sett. Jeg føler at når man blir ansatt i disse store firmaene som jobber innen olje å gass, så blir man bare et navn på papiret, å ikke noe mer. Man blir kastet rundt på de utroligste jobber, å det eneste som står i hode på firmaet er å tjene penger, å bruke minst mulig penger på deg. Det er nå ihvertfall min erfaring. Så mitt tips er enten å skaffe deg offshore jobb direkte i statoil, eller søk jobb i et litt mindre firma, hvor du faktisk betyr noe å at folk setter litt pris på hva man gjør. Litt mer en bare et navn på et papir liksom.

Er vel kanskje greit å ta offshore sertifikatet før man søker, hjelper nok noe på det. Men vil firmaet ha akkurat deg, så spanderer de ofte sertifikatet på deg. Gjorde de ihvertfall for meg :D

Sertifikatet kan du ta på borregård i horten, er vell 4-5 dagers kurs. Ganske artig. koster ca 20 000.
 #337657  av Pitchyou

Tenker du rigg eller båt?

Hvis du vil på båt og er villig til å ta maritim modul kan du ta kontakt med ett opplæringskontor.
Tror det er snakk om 3mnd effektiv fartstid og en eksamen. eventuelle IMO kurs kan komme i tilegg.

http://www.maropp.no
 #337664  av Christian

Takk for svar.

Jeg ønsker meg hovedsakelig plass på en rigg, selv om båt også er ett alternativ.
Har ingen sertifikater eller spesielle kurs som gir meg noen fordeler, så jeg får bare søke, vente, og se. Vet om endel som har tatt mange og dyre kurs som fortsatt sitter på land.
Derfor jeg vurderer jobb som utleie trikker, for så å prøve og få en fot innenfor...? Håper da å få dekket div kurs.