TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En liten oppfordring!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #337717  av erling

chris skrev:
Som om jeg skulle sagt det selv. Dette er så tragisk at jeg har ikke ord for det engang. Og at folk fortsatt ønsker at vi skal ha det slik er for meg et under. Glem ikke at de eldre fortsatt skal sviktes i fire år til, og at vi fortsatt skal sløse bort penger på meningsløse instanser som fylkeskommunen. Men med Ap ved styringen er det om å gjøre å ha flest mulig i arbeid i stat og kommune - og administrere seg i hjel.
Det er jo en smart måte av Jens Stalin å opprettholde sin velgerskare dette. Jo flere statlig ansatte jo flere velgere. For ikke å snakke om hele den rødgrønne journalistbestanden, som også passer på havresekken.
 #337718  av bose

joda.. jeg bor i finnmark, og har kjørt endel bil her... og gues what? jeg lever jo fremdeles ;)
kjørte jo også bra bodø til hammerfest når jeg henta bilen.. kan ikke akurat påstå at veien var farlig... holdt et vesentlig høyere tempo der enn jeg hadde klart nedi sør. men det er pga trafikken...

Er foresten i England nå! uten sammenligning forøvrig... ja det er vel helt utrolig at folk overlever her også.... :roll:
 #337721  av hmsilset

marlboro1310 skrev:
bose skrev: Og veier som er farlige? det ser jeg på som fyllerhumor àlà " du er ikke full før avsfalten hopper opp og slår det i hodet".mann SKAL tilpasse fart og kjørestil etter vegstandard og føre-forhold. Dette lærte mann på kjøreskolen, og står klart og tydelig i vegtrafikkloven.
veiene nord for Trondhjem er ikke prioriterte, og innehar standarden som var i Oslo på 70 og 80-tallet, so fuckin wake up...det finnes veinett andre plasser enn i Oslogryta å bruke penger på, og JO veiene her i nord-norge er faenmeg jævla farlige...de er rett og slett steike livsfarlig :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
jeg må bare si at e6 ved majavatn er jo fin :D Er akkurat samme standard her også.Altså,de er ganske bra men slitt.Det ryker med en del folk i året fordi dem er uhedigå kjøre i 80 i disse slitte delene når det regner.
 #337724  av sleeper

marlboro1310 skrev:
bose skrev: Og veier som er farlige? det ser jeg på som fyllerhumor àlà " du er ikke full før avsfalten hopper opp og slår det i hodet".mann SKAL tilpasse fart og kjørestil etter vegstandard og føre-forhold. Dette lærte mann på kjøreskolen, og står klart og tydelig i vegtrafikkloven.
veiene nord for Trondhjem er ikke prioriterte, og innehar standarden som var i Oslo på 70 og 80-tallet, so fuckin wake up...det finnes veinett andre plasser enn i Oslogryta å bruke penger på, og JO veiene her i nord-norge er faenmeg jævla farlige...de er rett og slett steike livsfarlig :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

eller e18 1 mil fra meg som i SNITT tar 6-7 liv hvert år! og MANGE skader!
Mener du at alle skal satse livet på at andre kjører bra? i hver dødsulykke ( møteulykke) så er det ivertfall en av bilene som ikke har gjort noe galt! Men du mener vel kansje at det er noe vi må ofre for og komme oss på jobb?
 #337731  av jacquelin

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg ... tid=594733

"-Hver stemme burde telle like mye, uavhengig av om man bor i et stort eller lite fylke. Nå har vi en regjering som vil sitte i åtte år uten å ha flertall blant velgerne, sier Marthinsen."

Jaja, jeg trodde vi bodde i et demokrati... SÃ¥ feil kan man ta! :evil:
 #337742  av marlboro1310

Sleeper du har tydeligvis aldri kjørt ditt smykkeskrin nord for Trondhjem...

kom hit og kjør, så kan vi snakke om veistandarder...

I Oslo-området ferdes vel ca 500% flere biler enn her i nord, selvfølgelig vil ulykker skje, finnes folk som sovner\illebefinnende\testpiloter\søndagskjørere\bestemødre\oldefedre og kamikazesjafører overalt, sjansen er bare 500% større for å støte på en der trafikken er 500% større enn andre steder.

Hovedpoenget mitt er at veistandarden ligger LANGT i bakleksa hva angår "overall-quality" (nå ser jeg BORT ifra Oslogryta, der de definitivt beste veiene er, kjørt gjennom Norge nå noen ganger) hvis vi skulle få veiene innenfor europeisk standard og begynne i morgen (LANDSBASIS-HELE LINJA) ville det ta mellom 30 og 40 år.
Vet ikke helt hvor du henter resonementet ditt ang hva jeg mener ang. dødsulykker, disse er tragiske hendelser uansett fra ende til annen, dette vet vi alle.

Du hadde blitt sjokkert over veistandarden her i nord, her asfalteres det IKKE, her kjører Teknisk Etat ut med en bil og henger fylt med 3 spann asfalt, når de kommer frem det er hull, tar de ett spadetak og fyller i..og klapper på toppen, (maken til slik vi gjorde da vi var barn i sandkassen)
(er jo Gud forby ikke teknisk etat sin feil at de må gjøre dette slik, er bare snakk om å prioritere GRYN til veinettet i detta konservative landet :!:

Men nei, vi skal jo investere i utlandet...tapte vel noe som 650mrd her på kort tid, for litt siden...hadde fort blitt noen km asfalt av slikt...

Heia Norge... :idea:
 #337746  av sleeper

marlboro1310 skrev:Sleeper du har tydeligvis aldri kjørt ditt smykkeskrin nord for Trondhjem...

kom hit og kjør, så kan vi snakke om veistandarder...

I Oslo-området ferdes vel ca 500% flere biler enn her i nord, selvfølgelig vil ulykker skje, finnes folk som sovner\illebefinnende\testpiloter\søndagskjørere\bestemødre\oldefedre og kamikazesjafører overalt, sjansen er bare 500% større for å støte på en der trafikken er 500% større enn andre steder.

Hovedpoenget mitt er at veistandarden ligger LANGT i bakleksa hva angår "overall-quality" (nå ser jeg BORT ifra Oslogryta, der de definitivt beste veiene er, kjørt gjennom Norge nå noen ganger) hvis vi skulle få veiene innenfor europeisk standard og begynne i morgen (LANDSBASIS-HELE LINJA) ville det ta mellom 30 og 40 år.
Vet ikke helt hvor du henter resonementet ditt ang hva jeg mener ang. dødsulykker, disse er tragiske hendelser uansett fra ende til annen, dette vet vi alle.

Du hadde blitt sjokkert over veistandarden her i nord, her asfalteres det IKKE, her kjører Teknisk Etat ut med en bil og henger fylt med 3 spann asfalt, når de kommer frem det er hull, tar de ett spadetak og fyller i..og klapper på toppen, (maken til slik vi gjorde da vi var barn i sandkassen)
(er jo Gud forby ikke teknisk etat sin feil at de må gjøre dette slik, er bare snakk om å prioritere GRYN til veinettet i detta konservative landet :!:

Men nei, vi skal jo investere i utlandet...tapte vel noe som 650mrd her på kort tid, for litt siden...hadde fort blitt noen km asfalt av slikt...

Heia Norge... :idea:

Det var ikke deg jeg skreiv til\ tenkte på når jeg skrev det siste innlegget det.. var heller ment til bose!
Blir så inderlig forbanna over folk som ikek klarer og åpne øynene litt og kun viler på den samme bortforklaringen hver gang!
Det er faktisk IKKE sånn at selv om du kjører etter forholdene så er du sikkra mot ulykker i dette landet!
 #337752  av marlboro1310

motatt Roger out, night alfa :wink:
 #337768  av sindrejl

sleeper skrev: Det var ikke deg jeg skreiv til\ tenkte på når jeg skrev det siste innlegget det.. var heller ment til bose!
Blir så inderlig forbanna over folk som ikek klarer og åpne øynene litt og kun viler på den samme bortforklaringen hver gang!
Det er faktisk IKKE sånn at selv om du kjører etter forholdene så er du sikkra mot ulykker i dette landet!
Ble svært overraska over bose sin bortforklaring jeg også.. svært snevert syn på ting, ser jo ikke lenger frem enn naserota si!

Helt klart at folk skal kjøre etter forholdene, men hva hjelper det når du knuser bilen ned i de enorme pottehullene som er strødd om på norske veier og bilen vil en helt annen retning enn dit den skal, pga helt vill sporing. Scenario, du kjører på en tilsynelatende svært fin vei, ligger i 70-75 i 80 sonen. Du kommer inn i en slak sving som plutselig viser seg å være stappfull av hull, feildosert og mangler asfalt... er ikke det farlig?

Man skal jo ikke kjøre rundt med hjertet i halsen og være livredd for å bli knust av trailere / sneie speil overalt
 #337769  av marlboro1310

sindrejl skrev:
sleeper skrev: Scenario, du kjører på en tilsynelatende svært fin vei, ligger i 70-75 i 80 sonen. Du kommer inn i en slak sving som plutselig viser seg å være stappfull av hull, feildosert og mangler asfalt... er ikke det farlig?
Det er netopp dette som ER direkte trafikkfarlig...