TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#33222  av Christian

jan-erik skrev:Ville nok ikke satt den foran om det blir mye lag av det, med mindre vitsen kun er å få maks effekt ut av motoren da, og det er det vel ikke?

Har forresten hørt jeg at bagasjerom er oppskrytt!
Det er det, problemet er bare at jeg har ikke andre steder å få med meg noe, siden det er fullt bak setene og ikke plass til noe under panseret, pga stereoen :?

Maks hester...? Selfølgelig er det litt snakk om det også :wink:

#33228  av jan-erik

Christian skrev:
jan-erik skrev:Ville nok ikke satt den foran om det blir mye lag av det, med mindre vitsen kun er å få maks effekt ut av motoren da, og det er det vel ikke?

Har forresten hørt jeg at bagasjerom er oppskrytt!
Det er det, problemet er bare at jeg har ikke andre steder å få med meg noe, siden det er fullt bak setene og ikke plass til noe under panseret, pga stereoen :?

Maks hester...? Selfølgelig er det litt snakk om det også :wink:
Kanskje kjekt med et lite bagasjerom ja :-) . Greit med maks hester, men jeg ville nok vurdert hva Kristian sa om respons ved svingkjøring og også banekjøring. Selv om det så klart er artig med noe som er vanvittig brutalt også.

#33245  av Christian

Enig i det, men jeg har litt lyst til å prøve, behøver ikke koste allverden å få "slengt" noe fremover :) Lag'et burde jo bli mindre enn ett sek uansett og det er jo ikke spesielt mye, burde vel kanskje være en vanesak...
I hodet mitt i alle fall :roll:

#33285  av sindrejl

du får legge inn en liten turbo som snurrer opp for å gi litt guffe før den store slår inn :P

#33692  av Christian

Fikk den nye motoren i går natt og har tatt den fra hverandre i kveld. Ikke helt sikker på hva jeg mener om den, den er tydeligvis honet ganske nylig siden ripene fortsatt er der, og det ikke finnes en eneste ripe i sylinderene (opp/ned riper) Men det er masse sot og carbon rester...skjønner ikke helt det :?
Fant også 2sprekker i blokka, men veit ikke om det faktisk er sprekker eller om det kan være noe annet...blei så deppa og lei når jeg så de at jeg ga fan for i kveld...
Vedlegg
Minste...
Minste...
Sprekk 2.JPG (25.03 kiB) Vist 1062 ganger
Dette er den største...
Dette er den største...
Sprekk 1.JPG (28.77 kiB) Vist 1062 ganger

#33712  av jan-erik

Får håpe det ikke er noe alvorlig da. Betalte du mye for den?

Du må være verdens mest uheldige når det gjelder motorer til MR2 Christian, og kanskje også den mest tålmodige.

#33782  av CelicaTurbo

ikke mulig dem strekene kommer fra støpingen da? Ikke godt å si før du sliper ned litt tenker jeg men det er ufattelig kjipt om det der virkelig er sprekker slik som det ser ut til :? Kan lure på om dette er et normalt problem for motorene?

#33845  av Christian

Det er selfølgelig mulig at det er ett slags synsbedrag, pussa litt på de og da forsvant de faktisk. Skal avgårde å hente meg ett stoff som avslører sprekker, så får jeg se.
Et blitt så helvetes dårlig i tillegg, orker ikke å stresse mye med motoren i dag :?

#33956  av Christian

Etter litt intensiv spying fra ei lei omgangssyke har jeg fått på stoffet, og det virker som om alt er ok :)
Stoffet er gammelt, men det virka som om det var i orden likevel, så jeg håper det beste.
Skrur den fra hverandre i dag og får den nedover i kveld, så får sylinderservice sjekke den grundig FØR de gjør noe arbeid på den :)

#33967  av CelicaTurbo

høres positivt ut det :)

#33995  av Christian

Da var alt fra hverandre og vasket :)
Motoren var totalt strøken innvendig, sylinder/spempler og råder ser fabrikknytt ut, fatter ikke hva som var skjedd med den gamle... :?
Det eneste jeg fant var at rådelager nr 4 var slitt mye mer ann de andre, men dette er nok ett resultat av toleransen som toyota opererer med :)
Så nå er det bare å håpe at sprekkene jeg så faktiske ikke eksisterer :roll: :wink:
Vedlegg
Stempler og råder.JPG
Stempler og råder.JPG (43.52 kiB) Vist 943 ganger
Innvendig.JPG
Innvendig.JPG (41.96 kiB) Vist 942 ganger
Blokk.JPG
Blokk.JPG (31.54 kiB) Vist 942 ganger

#34001  av MR2turbo

Gi meg beskjed om det er noe som ikke er i orden, da.. :?
Men tror at den motoren skal være okei..
Er jo aldri godt å si hva slags forhistorie en motor har..

Jeg krysser fingrene for at det kommer til å gå bra denne gangen.. ;)

#34003  av Christian

De 2 "sprekkene" gjorde meg noe nervøs, men jeg tror nok alt er bra :)

#34018  av Christian

Kom akkurat til å tenke på at det er forskjellig dyse størrelse på 1 og 3rev, sjekka nå og de jeg har passer selfølgelig ikke på den nye toppen...fan så mye dritt :( Så da er jeg på jakt etter nye dyser også :x
Noen som har ett sett med 720 eller større?

Eller har noen en god ide til ei adapter plate som kan lages...?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 27