TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 Na-> Mr2 Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #338019  av 3rlend

Hei :)
Som jeg nevnte i en annen post skal jeg kansje kjøpe meg mr2 å bygge om til turbo :)
Men! Jeg lurer på om det bare er å "smekke" neddi en 3s-gte med 245hk, der det tidligere var en 3s-ge på 156hk?
Eventuellt hva må byttes ut? Må jeg ha nytt el-nett og hjerner osv ?

Takker for svar :)
Mvh. Erlend
 #338028  av 3rlend

marlboro1310 skrev:min er tilsalgs, så slipper du alt dette :D http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19072827
Der er clue hvorfor jeg skal kjøpe en billig med delvis deffekt motor :P
Er student og er lei av volvoen min :D

Noen som kan besvare spørsmålet mitt litt bedre en marlboro? :P
Men takk for tilbudet :)
 #338029  av Haugrud

Hvis du søker så finner du det..er tatt opp mange ganger før :wink:
 #338034  av 3rlend

Ã¥lrait :P
er høvelig ny her så får prøve :D
 #338037  av hmsilset

Bare lurer på hvorfor du skal bygge om og styre selv når det finnes mange veldig bra biler til salgs? For å lære og for å bruke
mye penger? Min er til salgs, men drit i det.Marlboro1310 sin er jo ett kupp i forhold til alle andre turbokonverterte biler da!! Høy km er bare positivt.Det betyr at så og si alt på bilen er skifte siden den var ny :D
 #338041  av JK86

ja og bygge opp en turbo koster masse mer enn og kjøpe en ferdig ass.
 #338042  av 3rlend

hmsilset skrev:Bare lurer på hvorfor du skal bygge om og styre selv når det finnes mange veldig bra biler til salgs? For å lære og for å bruke
mye penger? Min er til salgs, men drit i det.Marlboro1310 sin er jo ett kupp i forhold til alle andre turbokonverterte biler da!! Høy km er bare positivt.Det betyr at så og si alt på bilen er skifte siden den var ny :D
Fordi:
Jeg fant en helt kurant mr2, nær hjemplassen min :)
Motoren på denne må skiftes/ Overhales, og jeg har deltatt i overhaling av en 323 gtr motor nå, så det gidder jeg ikke :P
men regner med jeg kan få denne for 30 lapper.
Og http://www.Motorimport.dk selger jo rimelige motorer, og har en kompis som har handlet derfra og er veldig fornøyd :)
Så et lett overslag så blir d ca. 50000 for en mr2 med gen.3 turbo motor som har rullet 120000-140000km :)
OG jeg er fattig student og ønsker ikke så mye i lån, har det ikke vært for det har jeg nok kjøpt meg en dyr en sådan :P

edit 1. Og derfor lurer jeg nå på hva som må til? må jeg ha nytt el nett? eller funker det gamle? osv..
Edit 2. Og ja marlboro sin ser temmelig strøken ut :) bare jeg hadde hatt litt mer på kontoen så ville jeg ikke nølt med å kjøpe den :)

Med kjærlig hilsen. Erlend :D
 #338043  av marlboro1310

er nede i 85 000,- nå...men det blir vel vinterlagring om kort tid om noen ikke melder seg :P karosseriet har rullet endel lengre enn motor\gir og understell, kan jeg legge til :mrgreen:
 #338044  av 3rlend

Ja jeg så det :)
Hva karosseriet har rullet spiller ingen rolle så lenge motor og drivlinje har rullet betraktelig mindre :)
Men!! :P jeg fikk ikke til disse søke greierne, så er det ingen som vet kort å greit hva som må til ? :P
 #338048  av marlboro1310

hvis det er en ihjelkjørt GTi du skal bygge om til turbo, vil det være nødvendig å bytte ledningsnett yes, en god del kabelkaos her ja. Girkasse og understell følger som regel med om du går for ett rearcut fra Egon eller http://www.trstuning.no eller slike leverandører, samt styrehjerne.
Noen sier det er greit å bytte bensinpumpa når man avanserer til turbomaskin, og kanskje skal trimme litt...andre mener det ikke er nødvendig, og det kan også nevnes at flere her har kjørt med GTi pumpa på godt over 200 hjulhester...
Jeg ble anbefalt å bytte denne når TRS bygde på min bil.
Hva angår arbeidsmengde på selve ombyggingen skal jeg ikke svare konkret på det, da jeg ikke er mekaniker. Høres ut som du er nevenyttig siden du har styret med motor på en 323 GTR, så jeg tror dette blir å gå bra. Sikkert mange som kan legge til mere her ang byggingen i seg selv..

:wink:
 #338049  av 3rlend

marlboro1310 skrev:hvis det er en ihjelkjørt GTi du skal bygge om til turbo, vil det være nødvendig å bytte ledningsnett yes, en god del kabelkaos her ja. Girkasse og understell følger som regel med om du går for ett rearcut fra Egon eller http://www.trstuning.no eller slike leverandører, samt styrehjerne.
Noen sier det er greit å bytte bensinpumpa når man avanserer til turbomaskin, og kanskje skal trimme litt...andre mener det ikke er nødvendig, og det kan også nevnes at flere her har kjørt med GTi pumpa på godt over 200 hjulhester...
Jeg ble anbefalt å bytte denne når TRS bygde på min bil.
Hva angår arbeidsmengde på selve ombyggingen skal jeg ikke svare konkret på det, da jeg ikke er mekaniker. Høres ut som du er nevenyttig siden du har styret med motor på en 323 GTR, så jeg tror dette blir å gå bra. Sikkert mange som kan legge til mere her ang byggingen i seg selv..

:wink:
Ja er vel mer eller mindre ihelkjørt, må ha ny veiv å rådelager, og det sier sitt :P
ja hadde tenkt å bytte motor, så ledningsnett stemmer ikke overens?
hadde egentli tenkt å kjøpe bare motor på pall, men her ser jeg jo at jeg må ha komplett rearcut :P
Er vel ikke så dyrt å skaffe warlboro pumpe elns :)
Ja jeg og min bror som overhalte motoren på hans bil :P
hmm.. hvis jeg må ha komplett rearcut så blir jo dette ganske mye dyrere en planlagt... så kan virke så jeg må kjøre volvoen en stund til </3
men tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare :)
 #338054  av hmsilset

Hvist du får tak i ledningsnett og hjerne så er vel alt du trenger drivakslinger,ic og dierse småtteri?? Problemet er vel å få tak i ledningsnett
uten å måtte kjøpe rearcut da..
 #338056  av 3rlend

hmsilset skrev:Hvist du får tak i ledningsnett og hjerne så er vel alt du trenger drivakslinger,ic og dierse småtteri?? Problemet er vel å få tak i ledningsnett
uten å måtte kjøpe rearcut da..
ikke sant! og det ligger på rundt 20 danske tusen, som er langt over 20 norske + frakt.
Blir visst ikke mr2 turbo på meg :(
 #338057  av hmsilset

Joda,du må ikke miste håpet.Personelig hadde jeg kutta all utdannelse og begynt å jobbe og kjøpt mr2 turbo.Livet er for kort
til å ikke følge drømmene :D