TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er en "thrust washer"?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #338116  av TTM

Har en r154 kasse som jeg skal gjøre klar til å sette i bilen, og har lest noen plasser at dem anbefaler å bytte denne "thrust washer'n" fordi den er en svakhet på disse kassene, men hva er det (vet at det er en metallring) og hvor er den på kassen?
 #338117  av TommR

Er en metall skive som sitter på imellom noen av tannhjulene. Husker ikke hvilke. Men du kan sjekke ut bilder fra når vi bytta det i kassa mi. Og Petter er helt guru på den kassa så han kan nok svare litt mer detaljert enn meg. :)
 #338118  av TTM

Takker og bukker. :D
Er det mye jobb å bytte den? Jeg har en ganske hard clutch, og da skal den visst bli ekstra belastet, og det vil være kjipt om den ryker.
Ble din ødelagt eller?
 #338119  av TTM

Fant den på et bilde i tråden din, her;
viewtopic.php?f=61&t=24579&start=195
Ser ut som det er en del styr for å komme til der. Har aldri åpnet en kasse før, så det kan bli spennende om jeg prøver på å bytte den selv. :P
 #338155  av TommR

Må opp med hele kassa ja, er litt jobb. Men er lurt. ;) Må mest sannsynlig gjøre det uansett hvis man kaster mer hk enn orginalt på den kassa. :)
 #338157  av tojo

Populær og holdbar thrush washer(å masse annet snop til R154) er Marlin Crawler, kan kjøpes bla her: http://store.driftmotion.com/static/c-d ... brakes.php
 #338279  av TTM

Jepp, jeg har kikket litt innpå der. Har satt opp en liste med ting jeg skal bestille derfra. :D Måtte bare finne ut hva og hvor den thrust washer'n er.
Så nå har jeg litt å pjuske med i høst/vinter.