TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor mye er bilen min verdt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #335828  av christer

Da er tiden kommet for å selge bilen.
skal kjøpe leilighet så da ryker den ene bilen, siden min er den minst praktiske er det som må gå.

Mr2 mk2 90 mod gti
161000 km

pluss:
-trd widebody kit (kopi)
-18" felger
-koni dempere forran
-TEIN pillowball upper mount forran og bak (http://www.tein.com/products/upper_mount.html)
-pent lyst skinn interiør med mr2 logo i nakke støttene
-turbo motor lokk
-eibach fjærer -25mm

minus:
-girkasen er sliten, skraper på 2.gir
-dempere bak er moden for skifting
-motor skulle hatt en skikkelig service reg. reim og lignende skulle vært skiftet
-motor bruker litt olje

grunnen til at det ikke er gjort så mye med girkasse og motor er at planen har vært å bytte til turbo motor.
legger ved noen bilder, men på bildene er ikke tank lokket og dekslene på spoileren montert. dette skal på før salg.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #335829  av marlboro1310

60-70k hos en som har kjennskap til MR2 Mk2, og 100 000 hos en som bryr seg kun om glans og plast.
 #335841  av lasse

Du burde nok klare å få 100 for den, er jo trossalt mye jobb med det greiene der, og en hellakkering er jo ikke gratis.
Men å ha god tid når du skal selge er nok greit, kan nok ta litt tid å finne riktige kjøperen.
 #335847  av hmsilset

For de som liker stylinga(meg bl.a:) og om den er i god stand ville jeg gitt rundt 90.000kr. Liker ikke at mr2 mk2 blir solgt for under den prisen :D
 #335848  av marlboro1310

om motor\gir og alt drivteknisk hadde vært strøkent, eller i GOD stand hadde den nok gått for 100k uten problemer. De som har kjennskap til disse bilene vet derav at det koster å få slikt i bra stand, og derfor faller prisen noe.
Selvfølgelig er det mulig å finne en kjøper som gir noe rundt 80-90, men finnes mange alternative MR2er i den prisklassen, med snurre...

Bare du ikke stresser, så ska du se at du nok får en pris du kan leve med...
 #335851  av christer

saken er den at jeg har mest sansynlig en kjøper, en god kompis som kunne tenke seg den.
så vil gjerne gi han en pris som er "rett"(markedspris) og sammtidig føle at jeg får litt igjen for det jeg har påkostet den de snart 4 årene jeg har hatt den.
 #335853  av hmsilset

Regner med at du har full oversikt over hvordan stand bilen er i.Du må nok slå av 10.000 for å skifte regreim og service på bilen.Om du skal ha den fra deg så MÅ du regne med at pengene du har brukt har liten betydning.80.000 ville jeg gitt nå når jeg så minusene du hadde i lista.Leste litt raskt :)
 #335911  av James

Vil bare nevne at denne bilen er enda fetere i real life :) TRD-breddekittet til MR2 er helt unikt etter min mening. Synd du skal selge den... :|
 #335918  av christer

James skrev:Synd du skal selge den... :|
kan ikke si jeg har spesielt lyst...
er første bilen min så da er det litt ekstra spesielt, pluss at jeg har brukt mye tid å penger på den (når jeg sier "mye penger" tenker jeg på hva en student kan klare å påkoste en bil).
men må ha noen runder til med konemor før det blir endelig avgjort.
begynne å tippe lotto kanskje... :lol:
 #338446  av christer

hmmm...
har tenkt mye og er nok redd den blir lagt ut for salg før jul...
kanskje er det fornuften som har tatt meg... :?
 #338448  av marlboro1310

ett lite tips: legg den ut i april, rett før sesongen starter for fullt, når alle vil ha sportsbil. Ta skikkelig proffe bilder av bilen, juster prisen opp og nevn at den er diskuterbar. så skal du se at dette går veien...
Ã… selge en slik bil offseason er vel ikke helt optimalt.

:wink:
 #338454  av Zepticon

80 kansje. Ser ikke widebody som en fordel i det hele tatt, om 2 år blir det bare problemer når ting begynner å sprekke. Og om motoren og demperne sliter, så blir det fort 10-15 å få ordnet.