TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #334181  av EXS

om jeg får lov å si det, så tror jeg det hadde vert bedre om du bare lakkerte sort den "profilen" på panseret, den biten som stikker litt opp og så fulgt den linja nedover grillen og ned frontfangeren??
hehe, akkurat det min bror ville jeg skulle gjøre også :P men fikk litt audi/vag vibber av det :wink:

men uansett med den lakk jobben der MÅ du ha på skjermbreddere ;)
ja tror det ville sett bra ut med sorte skjermbreddere og 30mm bredding på felgene i hvert hjørne:D
 #334195  av inzane2012

ja der ser du, du skulle hørt på bror din ;) tror ikke den hadde sett så mye ut som en vag uansett, vertfall ikke vist du hadde fått på skjermbreddere og sånt ;)

men tror ikke du bør lakke dem om sort, kan fort bli litt mye for en bil som er ellers ganske clean ;)
 #334232  av Rask_Riskoker

Ser plutselig litt mer brutal ut nå. Gleder meg til å se når den er ferdig lakket. Er inspirerende å se progresjonen her..
 #334356  av FireFox

Må si meg enig i at den så bedre ut når ikke hele fronten var svart, men hvis du har noe på lur så blir det morro å se.
 #336894  av EXS

nå har jeg påbegynt et prosjekt med og stive opp bakdelen på bilen... :) satt et stag i toppen av det baklukehullet og sveiste det fast til de sterkeste punktene der, statt også 2 tverrstag ned til dempertånaog sveiste de fast på de strekeste punktene det....

kommer også til og lage 2 justerbare fjørntårnstag

så nå blir det spennde og se hvordsn dette påvirker kjøre egenskapene

(lite og gjøre når man går sykemeldt :P)

kommer nå til og legge litt mer fokus på interiøret fremover...

bilde må man jo ha:

Bilde
 #337020  av EXS

skulle ikke tro at det skulle være noe problem, er jo ikke krav om sikt bakover og den er festet forsvarlig.. er jo ikke mer en et modifisert fjørtårnstag

*håper*
 #338493  av EXS

plexiglass suger :twisted:

har de 2 siste dagene lagd en catkiller utav plexi også sprekker faenskapet når jeg borrer det siste hullet til den siste bolten :evil:

noen som vet hva rpm en bør kjøre på når man borrer i plexiglass?
 #338620  av EXS

ga opp plexi defuseren :P

har nå begynt og jobbe på en catkiller som skal være 100% funksjonell i stål, denne vil bli festet i karroseriet og ikke i støtfanger:)

her er råformen til defuseren
Bilde

blir noe i nabolaget av dette, men skal kuttes litt mer ned og sparkles litt på
Bilde

disse kommer til og bli brukt til og feste defuseren til fronten, hengsler er påmontert
Bilde

Bilde

plexidritet
Bilde
 #338622  av David

at plexi ikke ville funka kunne sikkert han som solgte deg det fortalt deg, det er alt for sprøtt, lexan hadde funka bedre

men stål sånn som du lager der kommer du til å bli avskilta for hvis de ser det, skarpe kanter er fy fy det vet alle
du kunne lagd det i kryssfiner da det er billig og relativt slitesterkt, tynnplata du har der kommer til å bøye seg rimelig fort

men hvis du tror du får noe mer "downforce" av den konstruksjonen der som du påstår er en diffuser burde du kanskje studere litt mer aerodynamikk
jeg annbefaler en bok som heter Race car Aerodynamics: Designing for Speed, av joseph katz
 #338639  av EXS

David skrev:at plexi ikke ville funka kunne sikkert han som solgte deg det fortalt deg, det er alt for sprøtt, lexan hadde funka bedre

men stål sånn som du lager der kommer du til å bli avskilta for hvis de ser det, skarpe kanter er fy fy det vet alle
du kunne lagd det i kryssfiner da det er billig og relativt slitesterkt, tynnplata du har der kommer til å bøye seg rimelig fort

men hvis du tror du får noe mer "downforce" av den konstruksjonen der som du påstår er en diffuser burde du kanskje studere litt mer aerodynamikk
jeg annbefaler en bok som heter Race car Aerodynamics: Designing for Speed, av joseph katz

jeg bygger det meste til denne bilen etter try and fail metoden og av og til så ender det opp i nettop fail greit nok, men det vet jeg ikke før jeg har prøvd...

det kommer ikke til og være synlige skarpe kanter når jeg er ferdig, nei jeg har aldri studert aerodynamikk men det virket som en grei ide.

men jeg setter pris på at du kommer med gode råd :)

men jeg kan anbefale deg og jekke ned på den belærende skrivemåten din, det er ikke alle som har samme innsikt i bilbygging som du tydligvis har;)
 #338685  av EXS

første prøvemontering

Bilde
 #338700  av ArildM

Det virker som det er David's eneste måte å kommentere på, og vi må bare venne oss på det :wink: Vet det meste om alt David vettu :mrgreen:
 #338705  av David

ArildM skrev:Det virker som det er David's eneste måte å kommentere på, og vi må bare venne oss på det :wink: Vet det meste om alt David vettu :mrgreen:
at jeg kan det meste om alt har jeg aldri sagt, kommer bare med tips innenfor det jeg kan noe om, men hvis seriøse forslag bare skal bli latterliggjort så er det ikke nødvendig å spørre meg om råd heller.
(det gjelder ikke spesifikt denne tråden her)

ja du må nok bare venne deg til det ArildM, forandrer meg ikke jeg, men det hadde du vel ikke forventa heller
 #338709  av EXS

og da setter vi strek over DEN saken :?

@david, finnes den boken du nevnte som "nettugave" ? kunnskap sies jo og være makt
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 51