TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Deleliste - pris?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #338718  av QuiNlan

Hei.

Har da altså klar og gjort det store. Her er en liste over ting som må byttes. Er en stund siden dette skjedde, og bilen er fullt kjørbar, men noe redusert såklart. Forsiktighet er et stikkord her, hehe.

Lexus IS200:
- Øvre og nedre bærearm venstre side
- Bærekule venstre og høyre side
- Ytre og indre endeledd venstre side
- Ytre endeledd høyre side.

Noen som vet ca pris på dette, eller vet om steder hvor man kan få dette til reduserte priser?

På forhånd takk for hjelpen.
 #338729  av Neo

har kommet til og fått det fikset hos toyota, syns ikke delene til lexus er så dyre når man sammenligner med bmw og audi..
 #338746  av Amund

Fåreslår at du sender ein mail til Toyota eg, dei pleier vere kjappe på sånne henvendelser :wink:
 #338761  av QuiNlan

Jeg kommer nok ikke til å bruke Toyota sitt verksted. Men, jeg kan jo høre med de og få greie på delepris der. Har ikke fått somlet meg til å få KW'ene i vognkortet ennå, hvilket jeg får svi for nå. Tviler sterkt på at jeg vil få noe igjen på forsikringen i og med at det var min skyld alt sammen, så alt av deler og verksted må jeg nok betale ut av egen lomme.
 #338773  av Amund

Delene er nok enklest å kjøpe på toyota ja, men arbeidet med å skifte dei kan du vel lett fikse sjølv?
Fortauskant foresten?
 #338819  av QuiNlan

Jeg bytter nok ikke de delene selv nei. Er ingen bilmekaniker, hehe. Men, jeg har jo mine kontakter :)

Lyktestolpe vil jeg nå si, samt et fortau som jeg landet på som ligger ca én meter under veien jeg opprinnelig kjørte på. Fikk en skikkelig kontra ut av en rundkjøring, og bilen gikk omtrent rett fram og ut av veien, og jeg var millimetre ifra å treffe lyktestolpen med fronten på bilen. Griseflaks i uflaksen!

Konklusjon: Jeg skal ikke drifte i rundkjøringer igjen med den bilen. Automatgir uten diffsperre funker heller dårlig. Huff og huff.. jeg skammer meg. Stakkars bilen, hehe.
 #338824  av dca

hehe...flaut!

menmen...man lærer! :)
 #338828  av QuiNlan

På en måte så er det flaut, ja, men på en annen måte er det ikke.

Må huske på det at det er ikke lett å få kontrollen over en bil med automatgir når den har fått for stor kontra. Var en midtrabatt der som jeg helst ikke ville treffe med bakdekket, så jeg valgte heller værste alternativ og kjørte rett av veien. Sneia lyktestolpen med siden av bilen, men felgen ble knust.

Det som er virkelig flaut og som jeg irriterer meg over er at jeg faktisk gjorde det. Har gjort det hundrevis av ganger før, omtrent alltid vellykket. Tok bare litt for hardt i denne gangen. Selv om jeg lærte av det, så er det en dyr lærepenge. Lite klokt.. Men, livet går videre.
 #338831  av 2fast4u

QuiNlan skrev:Hei.

Har da altså klar og gjort det store. Her er en liste over ting som må byttes. Er en stund siden dette skjedde, og bilen er fullt kjørbar, men noe redusert såklart. Forsiktighet er et stikkord her, hehe.

Lexus IS200:
- Øvre og nedre bærearm venstre side 2.871.- / 2.040.-
- Bærekule venstre og høyre side 829.- / 829.-
- Ytre og indre endeledd venstre side 1.329.- / 735.-
- Ytre endeledd høyre side. 767.-

Noen som vet ca pris på dette, eller vet om steder hvor man kan få dette til reduserte priser?

På forhånd takk for hjelpen.
Priser. Orginaldeler.

:wink:
 #338833  av QuiNlan

Takk skal du ha for hjelpen 2fast. Ganske slående at prisen ble ganske nøyaktig 9400 tilsammen.

Jeg får tilbake momsen, så det er bra overkommelige priser dette! :) Eller er dette priser + moms?