TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BIG problem IS200?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #338874  av sikkerhet

Skulle ned å starte IS-en... Fiklet med forskjellige nøkler... prøvde blant annet rx-nøkkelen før jeg fant den rette... Problemet nå er at jeg ikke klarer å vri om switzen pluss at jeg ikke klarer å kjøre automatkassen i gir utenom å holde inne Shift lock knappen (automat) Får altså ikke startet bilen... Er det noe (forhåpentligvis) med alarm/strartsperren som har slått inn fordi jeg brukte feil nøkkel? Hva må jeg i såfall gjøre??? Hvis det ikke er det aner jeg en sinnsyk regning i nærmeste fremtid.....
 #338882  av harared

Er vel slik at nøklene til ISen er programbare så kan nok være startsperra som er slått inn i og med at du har brukt feil nøkkel.
Denne shift-lock funksjonen er vel den samme som og holde inn bremsepedalen ved skifte av gir når bilen står stille?
Vet ikke om og ta av minuspolen på batteriet i noen minutter vil hjelpe? (nullstilling)
 #338884  av sikkerhet

harared skrev:Er vel slik at nøklene til ISen er programbare så kan nok være startsperra som er slått inn i og med at du har brukt feil nøkkel.
Denne shift-lock funksjonen er vel den samme som og holde inn bremsepedalen ved skifte av gir når bilen står stille?
Vet ikke om og ta av minuspolen på batteriet i noen minutter vil hjelpe? (nullstilling)
Prøvde batteriet uten suksess..... :x NAF er på vei og de antok tauing til verksted... :x
BÃ¥de pinlig og sinnsykt irriterende... :oops: :evil: :evil: :evil:

Det blir nye nøkkelhanker til både RX og IS nå omgående....

Sinnsykt idiotisk hvis det nå blir slik at IS-en må på verksted fordi jeg stakk RX-nøkkelen inn!!!!!!!!!!!!!!! FAAEN!!!!
 #338886  av lexusmann

Hvordan fikk du det til??er de helt like?Kjedelig det der... :(
 #338887  av rx300

lexusmann skrev:Hvordan fikk du det til??er de helt like?Kjedelig det der... :(
IS'en har vel en ekstra knapp for åpning av bagasjeromslokket som ikke den modellen av RX har, så helt like er de vel ikke. Men lett for...
 #338902  av ErikG

Er ikke bare rattlåsen? Du skal få vridd om tenningen og dratt den på starter selv om startsperra ikke er skrudd av. Prøv å vri litt på rattet
 #338906  av sikkerhet

Problem fikset!!! :D :D :D :D :D

Det som skjedde var at jeg puttet RX nøkkelen inn i IS-en.... Nøklene er som påpekt ikke helt like (2 og 3 knapper) men såpass like at jeg klarte å mikse dem da jeg skulle demonstrere noe greier for min bror.

Etter jeg tok ut rx-nøkkelen og inn IS-nøkkenen var det umulig å vri... Etter litt jokking med rattet låste det seg også..... Holdt på leenge med lirking før jeg ringte NAF. De var her nettopp og etter nesten å ha gitt opp klarte han å vri rundt svitsen...... Han lirket,lurket, slo, vrei og smurte i evigheter men tilslutt løsnet den...Han klarte nok å slå vri på plass det som jeg hadde ødelagt... Den fungerer nå helt tilfredstillende uten noe behov for likring og lurking...
Ved å putte inn rx-nøkkelen har jeg ganske enkelt skadet svitsen og det var på hengende håret at bilen var på vei til verksted nå ikveld... Naf hadde mer eller mindre konkludert med at svitsen måtte skiftes men heldigvis var han både dyktig og sta...

Dagens lærepenge: IKKE putt andre nøkler i svitzen enn den som hører til... selv om den ligner!!!!

Må innrømme at det var en smule pinlig dette her med NAF og greier, men at det nå er fikset overskygger pinligheten.... :D :D
 #339097  av Toyota-rav4-2002

Er skikkelig kjedelig og irriterende sånne ting, men man lærer av å feile.
Bra det ble fikset da.
 #339163  av runeme

Hei,
Minner meg om første bilturen jeg hadde med min IS200. Fikk den levert til meg på sørlandet fra Trondhjem (biltransport). Kjørte den ned fra bilen og skulle bare ta ut vinterdekkene, men fikk deretter ikke vridd rundt tenningen. Trodde jeg var stup dum (første automat bil), men ente også tilslutt opp med NAF. Ikke sjans for dem heller - så da bar det til verkstedet for skifte av tenningslås og låser rundt hele bilen...

mvh
Rme