TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota vurderer Ã¥ gÃ¥ ut av Formel 1.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #338843  av supratt

At Toyota vurderer å trekke seg ut av formel1 er bare positivt. :D

Da får de frigjort pengene til å iverksette planene de har hatt i ett par års tid med diverse arvtakere til bl.a Mr2, Celica og Supra. Det kommer, og som det blir sagt tidligere her i tråden så er Toyota opptatt av å tjene penger, og å tilpasse seg markedet. Det er vel faktisk også grunnen til at grombilene som kommer lar vente på seg. De skal markere seg, og for å få til det må de komme med noe som er freshere enn det andre japanske produsenter har i dag. Derfor bruker de så lang tid som de har gjort, og derfor har LF-A tatt så lang tid. Har selv sett nøye på LF-A under 24 hour på Nurburgring, og fått kikka under panseret :wink: Den kommer til å knuse GT-R fra Nissan, og bra er det for da går evolusjonen videre :D Som er positivt for oss "carheads" :D
Stemmer også at Honda ikke lenger har noen "spydspiss" og årsaken er nok den samme, de går og venter på Toyota/Lexus skal lansere, for så å forhåpentligvis komme med noe bedre :D Tiden vil vise, men at Toyota kommer på banen med kjøreglade biler osv igjen det er garantert, for jeg fikk prata med nåværende Toyota sjef under 24hour på "ringen" i år, og han sa at det er mye på gang, men akkurat nå var det fokus på og begrense tapene pga. verdenskrisen innenfor økonomien....Nåværende Toyota sjef kjørte jo selv under 24 hour Nurburgring, og er en ekte bilentusiast/racingentusiast....Han ratta LF-A lett han :) Så ha tålmodighet folkens, det ordner seg, men om vi i norge får råd til å kjøpe de nye kjøreglade etterfølgerne til Mr2,Celica og Supra, det er en annen sak :roll:
 #339005  av marlboro1310

Formel 1 er ingenting slik det en gang var...alt for mange defensiverende regler, og regulativer...

F-1 SKAL være storrisikosport...det skal være brutalt...nei, utviklinga går i feil retning synes jeg, desverre.
 #339019  av inzane2012

marlboro1310 skrev:Formel 1 er ingenting slik det en gang var...alt for mange defensiverende regler, og regulativer...

F-1 SKAL være storrisikosport...det skal være brutalt...nei, utviklinga går i feil retning synes jeg, desverre.
kan vere litt enig med deg ja...
men syns og det kan vere positivt å prøve å få ned budsjetta litt slik at flere team kan slippe til, men det må ikke bli for strikt for da blir ikkje formel1 formel1 lenger...
samt andre regler ang. aerodynamikken er jo komt nettopp for at det skal bli mer action på banen, men sånn bilene en gang er så tyner ingenørene MAX ut av bilene og da vil ikke bilene klare å ligge tettere allikevel...

men for å kommentere supratt sitt innlegg om at toyota venter med å komme med en arvtager til mr2/celica/supra/ae86 så håper jeg inderlig at dem lager en bil i "mottoet" til mr2, en sportsbil for folket med egneskapene til en superbil ;)
en som ikke koster 2mill å få på norske veier, men kanskje toppen 4-500k ny, det hadde vert noe det ;)
 #339226  av chris

2r-e-rik skrev:
celicagt4205nord skrev:
bose skrev:Med hvilken bil? :lol: Ikke for å være stygg nå, men det Toyota har i lineup`n idag er stort sett bare skrot :evil:
er du helt god med beinet??tror du må vurdere å bli edru...tror nok auris hadde tatt seg bra ut i rally :D
har auris 4wd?
Har jo ingen betydning det. Eneste de trenger å gjøre er å lansere en gateversjon med 4wd, og vips, så kan den brukes i rally. Celica kom jo med 4wd pga rally, likens med den Hyundai-saken. Peugeot'ene var jo heller ikke med 4wd i utgangspunktet.

Auris kunne faktisk vært en veldig kurant rallybil, tror jeg.