TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• arp toppbolter pÃ¥ 3sgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #339254  av ivers

Holder på å montere på toppen på en 3.gen 3sgte motor og bruker arp headstuds. Men toppen er for trang rundt boltene på innsugs siden til at muttrene til arpboltene går nedi! Regner med det er likedan til alle som har brukt arp på denne toppen, så hva må gjøres? Må man virkelig slipe av toppen eller muttrene? Jeg tørs ikke å slipe på toppen, i å med at den er ferdig montert sammen.
 #339274  av MOTORSPORTHUSET

er det pipa eller selve mutterene som du ikke får plass til?
jeg har dreid pipe for og få nedi apr bolter.

jeg var ute for en gang og få riktige bolter men mutterene var for store i hode men passet på studsene.
 #339276  av sleeper

Som posten over skreiv,

arp studsene passer helt fint nedi der, men du må hukse på og få skivene på plass før du setter på toppen eller skrur ned studene.. du får ikek skivene over studen hvis toppen er satt mot blokka og de er skrud ned i blokka.

For og få skrud til de siste 2 som sitter ved reg reima så må du slipe ned en lang pipe for at du skal ha plass nok.
 #339335  av ivers

Skivene er for store over hele toppen, men de la jeg på plass før jeg satte på toppen. Toppen er 1mm for trang øverst i "uthullingen" for boltene på innsugsiden, slik at muttrene ikke gikk rett nedi. Men jeg fikk de på plass ved å løfte opp toppen litt og putte muttrene inn fra siden av. Er ikke sikkert dere forsto denne forklaringen, men jeg fikk ordnet det ihvertfall :p Snakket med en kjenning av meg som jobber på cylmo i tr.heim, og han sa at han hadde vært borti det på 7m-gte (?gammle supra motoren) toppen også.