lasse skrev:Det vil si at forklaringa mi også var riktig?marlboro1310 skrev:hva er den tekniske forklaringa på boostcreep? er det at man mister trykk når man skal ha det?Det er at trykket stiger og stiger med mer turtall, om jeg f.eks stiller min til 0,6 med 3" hele veien, vil den ikke klare å holde det så lavt, stiger til rundt 1 uansett når man får litt turtall. Dette skjer fordi mottrykket i eksosen er så liten at eksosen heller går igjennon turboen enn wastegaten som den egentlig skal gjøre ved oppnådd trykk, blir faktisk mer motstand i wastegaten enn i turboen
_________________________________________________
-'00 Avensis D4D
-'90 Celica GT4
-'06 Honda VTR1000 Firestorm
x'00 Honda Hornet 600
x'93 Carina E
x'90 Patrol 35"
Det fins bare to type biler. De med turbo, og de som skal få turbo
-'00 Avensis D4D
-'90 Celica GT4
-'06 Honda VTR1000 Firestorm
x'00 Honda Hornet 600
x'93 Carina E
x'90 Patrol 35"
Det fins bare to type biler. De med turbo, og de som skal få turbo