TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hordan fÃ¥ ut orginalhøytalerene

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #339571  av toyota mr2

hei...jeg sliter litt med å få ut den orginale høytalerkassen som står i det rommet bak setene.....skrur å skrur men kommer ingen vei. er det mutter eller noe på baksiden?..har fått ut alle forutenom 2stk
 #339627  av marlboro1310

etpar bilder hadde nok gjort seg her, er det originalsubbene du sliter med å få ut, eller er det høytalerene i sidepanelene bak setene?
 #340052  av marlboro1310

ta bildet av problemet\legg dem inn på maskinen din\logg på ts-ogn\svar på innlegget ditt\skriv tekst\last opp vedlegg.

:wink:
 #340893  av SarsLars

bassern bak setet, sitter i skruer på veggen mot setet og skruer ned i "chassiet". I tillegg er den festet i klips, kjenn frem med fingrene og napp rett ut. De er sikkert gamle og kan sprekke, men ta rundt kanten på de og napp bestemt men rolig ut, så går det. Da løsner hele. Gjort det selv på min, har solgt nå så dessverre ingen bilder.

Det er også noe deskant høyttalere i stolpa bak der, det er ikke verdt bryet og ta ut. Klipp heller over ledningene. Men pass på å isoler dem, hvis du ikke fjerner forsterkeren også, fordi det går fortsatt strøm i den og de kan føre til støy på nytt anlegg og det som verre er..

Du får det nok til, skru og mikk litt. Klipsa er den verste delen. Sitter jo faen meg klips over alt inn i cupeen. :D
 #340907  av magnesmurf

Subbene i min mr2 satt med seks vanlige skruer, som bare var å skru rett ut. Så bare prøv å skru løs skruene, og når du ikke får skrudd mer prøver du å dra ut skruene med fingrene.
Skal i utgangspunktet være veldig enkelt.
 #341007  av inzane2012

jeg har faktisk beholdt di høytalerene som er opp bak setene jeg, stillte bare spilleren til spille mest på di fremme og kun litt på di bak så blei det litt bedre lyd i bilen, blei litt for dårlig lydt uten, den kom liksom ikke frem skikkelig om jeg bare brukte frontsettet...