TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan ser dette motor opsettet ut?? Tips?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #339547  av R-32GTR

Hei! Jeg er ganske ny på supra, og holder på og bygge en 2jz motor. Jeg har følgende deler:
- Borg warner s372 turbo
- Spesiallaget eksosmanifoil
- Tial 60mm wastegate
- Arp studs på topp
- Arp studs på veivbukker
- Arp bolter på råder
- Brian Crower ventilfjærer
- Brian Crower titan løftere
- HKS 1,6mm toppakning
- HKS 272 kammer
- Unorthodox Racing justerbare kammhjul
- ACL lagre på veiv
- ACL lagre på råder
- Power Enterprise kevlar tannreim
- Stort polert veilside innsug med trakter
- 100mm stort gasspjeld
- Aeromotive A-1000 bensinpumpe
-Stor intercooler
- fuelcell tank
- Sveiset om motorutluftning i toppdeksel
- Planslipt topp
- Ventiler chimset opp
- Fuelrail
- Bensintrykksreg
- Link g3 datasprut
-Link dashlogger
- 7bar mapsensor
- Hks silent high power eksos hele veien

Hva ville dere lagt til her, evt noe mer som bør gjøres med motor, som støtgjødsel osv?? Hva tåler helt nye orginale stempler og staker?? Hører så mangen meninger om det? Takker for alle svar...
 #339551  av Supramk3turbo

Det ser ihvertfall ut til at du satser stort. Ikke noe galt med delene du bruker ihvertfall. Bensin pumpa vet jeg ikke noe om. Er det drag du satser på å kjøre??
 #339554  av sleeper

Når du først skal gjøre såpass mye ut av det så hadde ivertfall jeg byttet stempel og råder til smidde.. koster ikke så mye i forhold til hva du allerede koster på den..
De orginale holder lenge de, men du sover nok bedre om natta hvis du bytter til smidde..
 #339584  av Morten

7 Bar mapsensor? Huttetu, er glad det ikke er meg som skal mappe noe med slik oppløsning. :roll: Hvor mye har du egentlig tenkt å lade? Husk at map signalet normalt er 0-5 volt dc signal, og jo større arbeidsområde den skal dekke dess dårligere oppløsning vi du automatisk få.... Ironisk nok er det jo også at dess hardere du pusher grensene dess HØYERE oppløsning trenger du egentlig for å holde ting som det skal :wink: Dette gjelder jo generelt og ikke bare 2JZ messig da seff. :lol:

Ellers ser det jo ut som en kostbar affære du er i gang med, og at du kanskje har temmlig saftige tall som mål når alt er kommet sammen? Hvilke tall sikter du mot, og hvilket bruksområde?

EDIT: tok en kjapp google og så turboen du nevner oppgitt til 700-950rwhp. Er en HKS silent eksos stor nok til å flowe disse mengdene med eksos?

Edit2: ikke meninga å være slem om det var ordlagt litt rart, mer som tips om ting som fort kan overses i planlegginen. :wink: Stå på, og kom gjerne med masse bilder både av motorbygget og bilen det skal i!
 #339600  av R-32GTR

Hei! Takker for alle svar...jo 7 bar mapsensor er kanskje i drøyeste laget..jeg skal bruke bilen til gatebruk og bane...satser på å bygge for rundt 1000hk....men noen her som har peil hva de orginale stakene og stemplene skal tåle??
 #339617  av FS-Styling.no

PÅ supraforums snakker de ca 700 RWHP, men når du koster på såppass så for all del bytt innmat... koster ikke stort når du tar inn fra asia/usa....
 #339641  av R-32GTR

Ja, jeg skal nok kjøpe smidde stempel og staker...blir for dumt å gå så langt som jeg har gjort, og så stå over det...men hvilken type stempel staker anbefaler dere??? Uten å bore opp??
 #339650  av TTM

Så ut som en bra liste det der ja. Må nesten stusse litt på den 7 bars mappsensoren jeg og. Har lest at t.o.m. 5 bar sensor kan bli litt grov.
Ellers ser det ut som en bra liste. 8)
Jeg gjorde litt research på stempler og råder da jeg skulle handle dette for broder'n og kom fram til at carillo råder og cp er det man skal satse på.
Ettersom det jeg forst, så tåler alle smidde stempler og råder mer effekt enn du sansynlig vis kommer til å klare å hente ut, med et bra map. Det man da ser etter, er de stemplene som utvider seg minst når dem blir varme (for å få minst mulig skjørtebank når motor er kald), og de stemplene og rådene som veier minst. Ved høye turtall utgjør hvert gram enorm vekt hver gang stemplet er på topp og går ned igjen, og da vil man at dette skal veie minst mulig. :wink:
Det jeg da kom fram til, var at CP stempler og carillo råder er dem som gjør det best her. Dem er også balanser til +- 1 gram.
 #339689  av FS-Styling.no

Jeg kjører WIseco og Eagle råder men oppborret, og det funker strålende... kun 552 hk og 700 nm på hjulene nå men satser på 800 til våren som skal gå fint (forhåpentligvis).... Wiseco stemplene er utrolig lette men totalt sett så finnes det vell bedre produkter enn wiseco og eagle... men foreløpig er jeg strålende fornøyd, så kan enda ikke snakke stygt om de...
 #339692  av R-32GTR

Jeg tror det blir CP og Carillo på meg....men tenkte å bruke orginal boringen 86mm, nettopp honet den....hva synes dere, er det vits i å bore opp når sylinderene er helt fin?