Må se meg nødt til å selge bilen som jeg har investert så vanvittig med penger i. Dette gjøres selvfølgelig med tungt hjerte, Men siden jeg nå pga samlivsbrudd befinner meg i den situasjon at jeg må betale alle regninger alene så klarer jeg ikke beholde bilen, og samtidig betjene både lån på leilighet, studielån og bil lån samtidig. Derfor må den desverre legges ut for salg selv om dette innebærer økonomisk tap for min del.
Jeg kjøpte bilen for ca 5 år siden for 160000 kr. SIden da har jeg kostet på den over 300.000 kroner i gromdeler til motor, styling, elektronikk, understell, lakkering, felger og det meste som er av slitedeler. Jeg har forsøkt å kompilere en liste over deler, men dette er bare det jeg kommer på i farta, og det er helt sikkert mye mer som jeg ikke kommer på.
Bilen har aldri vært vinter-kjørt og det finnes ikke en flekk med rust på den. På bildet hvor det er snø er den bare kjørt ut av garasjen (med sommer dekk) for å ta bilde av de nye baklyktene. Deretter ble den kjørt inn igjen!
Siden dette er en orginal MR2 turbo og siden den er så voldsomt påkostet føler jeg at jeg må ha iallefall 200.000 for den. Her får man det man betaler for. SKal man trimme opp en bil selv, og bytte tilsvarende av deler må en nok ut med det dobbelte, om ikke mer.
Bilen er bremset til ca 400 hk på hjulene. (Ca 480 hk på motor).
Bilen er utstyrt med HKS EVC elektronisk boost controller, med skjerm og konsoll i cupeen. Her kan man lett justere turbotrykket og dermed også antall hester. alt fra Orginalt og opp til 480. Så om man vil ha driftsikkerhet og orginalt ladetrykk så er det bare å trykke på en knapp, så har man 0,7 bar ladetrykk.
Bilen har godkjent lite-skilt bak, godkjent senkesett, og godkjent med turbo i vognkortet. Bilen er en orginal MR2 Turbo fra USA. Bilen er EU-godkjent.
Her kan dere forøvrig lese prosjekt tråden om bilen: viewtopic.php?f=61&t=14097&hilit=modifisere+motor
Utstyrliste: (Det jeg kommer på i farta iallefall)
Utstyrliste:
Elektronikk:
DTA pro datasprut
HKS EVC5 boostcontroller
Speedhut ELglow dials
dta Launch control
Blitz Turbo timer
A-stolpe måle 3 pod + 3pod på midtkonsoll.
MÃ¥lere: Vann temp, Eksos temp, olje temp, A/F ratio, Voltmeter, olje temp.
Innovate LC1 Wideband Controller. /m datalogging og programvare. Samt indikasjons diode montert i Cupe.
Motor:
J-spec motor med lav km stand. (Ca 110.000 km) Totaloverhalt med alt av pakninger osv byttet.
HKS 264 kammer
ATS racing justerbare kamdrev.
ARP studs til toppen
MTE MLS 3 lags topp pakning (med senket kompresjon)
Engle ventilfjærer for høyere turtall
DTA trigger kit
Coolingmist vann/metanol injection kit med 2 dyser og varsel lamper for indikering av lavt nivå osv.
Greddy Intercooler
GT3071R turbo
Tial Ekstern Wastegate
KO racing 2,5" downpipe.
TKO 2,5" krommet dual eksos anlegg
HKS solenoid for elektronisk justering av turbotrykk via EVC.
Clutchmaster 6puck Racing Clutch stage 5. (400% kraftigere enn orginal)
K&N luftfilter og krommet innsug
Greddy Catch tank.
Byttet alle vakum slanger og gummi slanger.
Fjernet T-VIS og butterflyene i innsug.
ATS Racing Innsugsmanefold.
HKS SSQV Dumpventil.
Wolfkatz Bensin system med Top Feed Fuel rail
720cc Dyser
Walbro Bensinpumpe i serie med orginal bensinpumpe. (2 bensinpumper).
Aeromotive justerbar progressiv bensintrykksregulator.
Electromotive DIS tenningsystem, coil pakker osv.
MSD Tennkabler
Ny Eksos manefold
Nytt register (Strammer, løpehjul, reim osv)
Ny Dynamo (120 Amp)
Girkasse overhalt for 5 år siden.
Greddy oil Catch tank.
Eksteriør/Interiør:
Ny Perlemor effekt lakk.
Lister lakkert i bilens farge.
Gandor Speil. Elektriske (Justerbar fra insiden av bilens orginale brytere)
Nye KYB støtdempere.
Senkesett, senket ca 40mm.
Alle bremsekalippere er overhalt, og det er nye ventilerte og slissede performance bremseskiver og klosser montert.
Nye HELLA lykter i front.
Nye tåkelys, med klart glass og Xenon lys montert i disse.
Hvite blink og parklys (front).
REV6 Diode baklys kit.
Nye Skinnseter blir montert før bil selges.
Godkjent senkesett (ført inn i vognkort).
AEZ Felger med 225/35/18 forran og 265/30/18 bak.
Strober montert i Front, skjult i parklys clusteret og montert fra baksiden.
Nye lenkearmer, Foringer, belger, Styrestag, hjul-lager osv. Div slitedeler i styring og understell generelt.
Komplett Kaminari Aerodynamics Styling kit.
TRD Vinge kan følge med.
Speedhut Hvitt Instrument panel med el-glow. Kontrollboks følger med, 2 farge valg, samt nivåregulering av lyset.
Undercar millioncollor Dioderør med kontroll boks og fjernkontroll for valg av farge, effekter osv.
Hjulstillingskontroll er nylig utført.
Ny el motor til vindusheis på førersiden.
Tectyl behandlet understell.
Ny håndbrekk vaier.
2cm Spacere bak.
MR Emblem forran og bak.,(Blått)
Lakkerte kalippere.
Ny frontrute
Sølvfarget netting-gitter montert i front.
Stereo anlegg:
RÃ¥ Sony spiller med fargeskjerm, eq osv.Husker ikke betegnelsen, men betalte 4500 for denne.
Commmander fjernbetjening av anlegg montert på rattstammen (ekstremt praktisk!)
10" JBL 1000w subwoofer i spesial laget kasse montert bak passasjer setet
Rockford Forsterker driver frontsettet
Harman Kardon Forsterker til å drive subwoofer.
1000 Fahrad Kondensator.
Harman Kardon frontsett med delefilter osv.
Nye kabler lagt opp til alle høytalere.
1,5 farad kondensator koblet til forsterkerene.
Jeg kjøpte bilen for ca 5 år siden for 160000 kr. SIden da har jeg kostet på den over 300.000 kroner i gromdeler til motor, styling, elektronikk, understell, lakkering, felger og det meste som er av slitedeler. Jeg har forsøkt å kompilere en liste over deler, men dette er bare det jeg kommer på i farta, og det er helt sikkert mye mer som jeg ikke kommer på.
Bilen har aldri vært vinter-kjørt og det finnes ikke en flekk med rust på den. På bildet hvor det er snø er den bare kjørt ut av garasjen (med sommer dekk) for å ta bilde av de nye baklyktene. Deretter ble den kjørt inn igjen!

Siden dette er en orginal MR2 turbo og siden den er så voldsomt påkostet føler jeg at jeg må ha iallefall 200.000 for den. Her får man det man betaler for. SKal man trimme opp en bil selv, og bytte tilsvarende av deler må en nok ut med det dobbelte, om ikke mer.
Bilen er bremset til ca 400 hk på hjulene. (Ca 480 hk på motor).
Bilen er utstyrt med HKS EVC elektronisk boost controller, med skjerm og konsoll i cupeen. Her kan man lett justere turbotrykket og dermed også antall hester. alt fra Orginalt og opp til 480. Så om man vil ha driftsikkerhet og orginalt ladetrykk så er det bare å trykke på en knapp, så har man 0,7 bar ladetrykk.
Bilen har godkjent lite-skilt bak, godkjent senkesett, og godkjent med turbo i vognkortet. Bilen er en orginal MR2 Turbo fra USA. Bilen er EU-godkjent.
Her kan dere forøvrig lese prosjekt tråden om bilen: viewtopic.php?f=61&t=14097&hilit=modifisere+motor
Utstyrliste: (Det jeg kommer på i farta iallefall)
Utstyrliste:
Elektronikk:
DTA pro datasprut
HKS EVC5 boostcontroller
Speedhut ELglow dials
dta Launch control
Blitz Turbo timer
A-stolpe måle 3 pod + 3pod på midtkonsoll.
MÃ¥lere: Vann temp, Eksos temp, olje temp, A/F ratio, Voltmeter, olje temp.
Innovate LC1 Wideband Controller. /m datalogging og programvare. Samt indikasjons diode montert i Cupe.
Motor:
J-spec motor med lav km stand. (Ca 110.000 km) Totaloverhalt med alt av pakninger osv byttet.
HKS 264 kammer
ATS racing justerbare kamdrev.
ARP studs til toppen
MTE MLS 3 lags topp pakning (med senket kompresjon)
Engle ventilfjærer for høyere turtall
DTA trigger kit
Coolingmist vann/metanol injection kit med 2 dyser og varsel lamper for indikering av lavt nivå osv.
Greddy Intercooler
GT3071R turbo
Tial Ekstern Wastegate
KO racing 2,5" downpipe.
TKO 2,5" krommet dual eksos anlegg
HKS solenoid for elektronisk justering av turbotrykk via EVC.
Clutchmaster 6puck Racing Clutch stage 5. (400% kraftigere enn orginal)
K&N luftfilter og krommet innsug
Greddy Catch tank.
Byttet alle vakum slanger og gummi slanger.
Fjernet T-VIS og butterflyene i innsug.
ATS Racing Innsugsmanefold.
HKS SSQV Dumpventil.
Wolfkatz Bensin system med Top Feed Fuel rail
720cc Dyser
Walbro Bensinpumpe i serie med orginal bensinpumpe. (2 bensinpumper).
Aeromotive justerbar progressiv bensintrykksregulator.
Electromotive DIS tenningsystem, coil pakker osv.
MSD Tennkabler
Ny Eksos manefold
Nytt register (Strammer, løpehjul, reim osv)
Ny Dynamo (120 Amp)
Girkasse overhalt for 5 år siden.
Greddy oil Catch tank.
Eksteriør/Interiør:
Ny Perlemor effekt lakk.
Lister lakkert i bilens farge.
Gandor Speil. Elektriske (Justerbar fra insiden av bilens orginale brytere)
Nye KYB støtdempere.
Senkesett, senket ca 40mm.
Alle bremsekalippere er overhalt, og det er nye ventilerte og slissede performance bremseskiver og klosser montert.
Nye HELLA lykter i front.
Nye tåkelys, med klart glass og Xenon lys montert i disse.
Hvite blink og parklys (front).
REV6 Diode baklys kit.
Nye Skinnseter blir montert før bil selges.
Godkjent senkesett (ført inn i vognkort).
AEZ Felger med 225/35/18 forran og 265/30/18 bak.
Strober montert i Front, skjult i parklys clusteret og montert fra baksiden.
Nye lenkearmer, Foringer, belger, Styrestag, hjul-lager osv. Div slitedeler i styring og understell generelt.
Komplett Kaminari Aerodynamics Styling kit.
TRD Vinge kan følge med.
Speedhut Hvitt Instrument panel med el-glow. Kontrollboks følger med, 2 farge valg, samt nivåregulering av lyset.
Undercar millioncollor Dioderør med kontroll boks og fjernkontroll for valg av farge, effekter osv.
Hjulstillingskontroll er nylig utført.
Ny el motor til vindusheis på førersiden.
Tectyl behandlet understell.
Ny håndbrekk vaier.
2cm Spacere bak.
MR Emblem forran og bak.,(Blått)
Lakkerte kalippere.
Ny frontrute
Sølvfarget netting-gitter montert i front.
Stereo anlegg:
RÃ¥ Sony spiller med fargeskjerm, eq osv.Husker ikke betegnelsen, men betalte 4500 for denne.
Commmander fjernbetjening av anlegg montert på rattstammen (ekstremt praktisk!)
10" JBL 1000w subwoofer i spesial laget kasse montert bak passasjer setet
Rockford Forsterker driver frontsettet
Harman Kardon Forsterker til å drive subwoofer.
1000 Fahrad Kondensator.
Harman Kardon frontsett med delefilter osv.
Nye kabler lagt opp til alle høytalere.
1,5 farad kondensator koblet til forsterkerene.
Vedlegg
Sist redigert av FireWalk den 12 okt 2009 12:51, redigert 10 ganger totalt.
- MR2 TURBO -