TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger en tjeneste jeg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #33930  av Remi

Hei noen her som har løst og gjøre meg en tjeneste? skal hente mæ en celica 96 og lurer på om noen som kan finne ut kor langt det e fra pedalene og til sete nor sete e helt til bake.. hadde vært fin det.. takker :P

#33941  av CelicaGT

Kan måle når eg kjem heim.
Skal eg måle fra frammkanten av setet eller i puta????

Kass Celica du har kjøpt da ???? 1.8,2.0 eller 2.0 T????

#33965  av kennethx

Har du lange ben?

#33982  av Remi

mål fra ytterst på sete til pedalene.. sete må stå helt til bake.. skal bare vite kor go plass det e.. har lange bein ja :P

#34050  av Remi

vurdere en 1.8gt trur det va det som sto i annonsen

#34059  av CelicaTurbo

Jeg tror nok det er plenty med plass, det som det fortest skorter på er nok plassen under taket men det blir bedre om du kjøper en bil uten takluke. Jeg er 1.93 på modellen før den du er ute etter og jeg har ingen problemer med benlengde, har ikke setet lengs bak engang, men under taket derimot er det litt værre, kjenner at håret kommer borti for å si det slik men så har jeg takluke som gjør saken litt værre også :)

Tror beste tipset er å finne en bil lokalt hos deg av denne modellen Celica og prøvekjøre den, det er det samme hvilken motor som står i bilen du prøvekjører, du trenger trossalt ikke kjøpe den bilen som du prøver :)

#34099  av CelicaGT

Har målt, er ca 58 cm fra kanten på setet og fram til bremsepedal.
Eg har meir enn nok av plass. er 187cm høg og har ikkje sete heilt bak.
Har takluke og merker at det kan vere litt liten takplass når ein sitter som ein prest i bilen,men det er kun når eg har folk i baksetet... :D

#34106  av CelicaTurbo

hehe, "sitter som en prest" :) Før satt jeg med ryggen mer på skrå fordi det føltes mer korrekt da, særlig med tanke på høyden. Men har etter en stund rettet ryggen mer opp pga at jeg kjenner jeg sitter mye mer stabilt med sidestøtten da og har bedre kontroll over både ratt og pedaler. I tillegg satt jeg også med setet lengre bak før men fant ut at feelingen med pedalene ble vesentlig bedre om jeg satt nærmere, samt at trykket mot sitteputen ble jevnere.. og jeg sitter på ingen måte så langt fremme at jeg biter i rattet selv om det kanskje høres sånn ut :)

#34107  av CelicaGT

Hadde meir "råne" stilling rett etter eg fikk lappen. No har eg retta opp ryggen og setet er lenger framme........hmmmmm har jo blit voksen eg :D :D
Men har mykje bedre feeling med pedaler og ratt når ein sitter rett i setet.
blir ikkje så sliten i ryggen heller.

MEN!

Håper du fikk svar på det du lurte på...
Bilder av bilen du lurer på?????

#34147  av Remi

vell me mine 205 cm trur æ det kan bli litt problematisk. litt vanskelig og prøve kjøre en bil dem ikke har på toyota tromsø også kallt Brødrene harilla

#34158  av CelicaTurbo

hm, 205 kan bli et problem ja.. aner ikke hvordan det går jeg.. ingen privatpersoner i området som har noe du kan kjøre?

#34202  av Remi

målte i carinaen min der va det 52cm fra bremsa og til der sete e nor det e helt til bake.. så æ trur det skal gå greit.. men så e ratte i carinaen stort for det e ikke servo der vetu så det blir bedre plass uansett :evil: takker for hjelpa

#34209  av sindrejl

Remi skrev:vell me mine 205 cm trur æ det kan bli litt problematisk. litt vanskelig og prøve kjøre en bil dem ikke har på toyota tromsø også kallt Brødrene harilla
vet ikke jeg, min celica har myyyyyyye plass .. samt 205 og mer burde det være plass til :D Er jo kjempehøyt under taket fremme og laaaavt bak :)

sitter så "skrått" fremme

#34287  av PoWer Boost

yepp! har ikke hatt noen klager fra laaange folk som har sotti på med meg! Kjempe plass!!!! hehehe.... (har ikke prøvd å sitte bak)