TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Komplett singelturbo kit mk4!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #339588  av chrrish00

Hei, har en supra mk4 tt som jeg nå har sotte inn får vinteren. har kjørt en sesong med den nå, å den er så og si orginal utennom stor fmic, luftfilter, eksos, dump å laddet på 1.1 bar. går igrunn gått nok men som dåkker sikkert vet, mye vil ha mer 8)

har tenkt å kjøpe komplett kit, skal skru på dette sjøl, men er litt fersk enda! bilen skal brukes til banekjøring/drifting. har lest litt rundt her på forumet om anbefalinger rundt turboer osv, men tenkte jeg bare kunne legge ut en ny tråd :) har sett på kit fra mvp, stort sett derifra. noen som har noen råd/ tips eller anbefalinger rundt komplette kit? eller at jeg burde gjør det på en anna måte. ser får meg en plass rundt 400 -500 hk.

Takk får svar på forhånd! :)
 #339619  av FS-Styling.no

Ordne deg konto på www.supraforums.com så får du nok svar... Står ALT der...
 #339796  av FS-Styling.no

Haha... :D
 #339805  av Nikko Supra

Jeg har PHR stage 1 turbokit med stage 1 fuel kit.
503rwhp/650nm på 1.5bar trykk.
Er veldig fornøyd med responsen, drar tidlig og godt hele veien.
Men skal sjøl ha litt mere ila vinteren 8)
 #339873  av chrrish00

ja kor mye trykk tåler turboen maks da? du har kjøpt dette hos mvp ja?
Har intercooler, er det noe mulighet får å velge det bort den som følger med? :P
 #339880  av TTM

Du kan jo skjekke ut turbo kittene til boostlogic http://www.boostlogic.com/xcart/home.php?cat=9
Eller soundperformance http://www.spracingonline.com/store/cat ... vehicleid=

boostlogic's kit inneholder alt man trenger for å bygge om til single turbo bortsett fra intercooler.

Jeg ville valgt samme som nikko supra, eller boostlogic stage 2 T67 kittet, og ofre litt spool, men oppnå mer effekt på lavere trykk, slik at det blir mer holdbart. :wink:
 #339955  av Nikko Supra

Følger ikke med fmic på phr kitet så da sparer du de spenndollasene.
Vet ikke nøyaktig hvor mye trykk den tåler, men med fuelkit er den vel god for rundt 600rwhp. Med orginal systemet er det sikkert litt mindre..
Ut fra det jeg til nå har erfart med phr kitet så anbefaler jeg det. Hadde det vært meg som skulle bestille ville jeg gått for stage 2+. Blir litt mere hk med relativt lavt trykk.

Men, hvis du kun skal ha rundt 400-500hjulhester så holder stage 1 kitet i massevis, og for 2-300$ mer så får du gt62 turboen, dvs stage 2
 #339956  av chrrish00

ja trur nok det blir PHR kit, men er ikke helt sikker på vilket stage jeg skal gå får. men viss jeg skal ha stage 2+ får jeg ikke litt tregere spoolup da? hvor stor er disse turboene egentlig? stage1 å stage 2?
 #339959  av chrrish00

ja men turboene må jo hete nå mer en bare gt60?

va med kulelagerturbo? en del dyrere da men er det verd det? hvor mye tidligere spoolup vil jeg få på en stage 2+?
 #339965  av TTM

Her står det litt om 67 vs 71mm, http://www.supraforums.com/forum/showth ... =71mm+dyno

Jeg ville gjort som nikko supra sier. stage 2+
Min 67mm turbo har fullt trykk ved 4500rpm, og drar hardt helt ut.

Når det gjelder kulelager, så vil det for min del koster mer enn det smaker. I allefall på såpass små turboer som de som er nevn her. Det er snakk om 150-200rpm å hente på det på disse turboene.
 #339975  av Nikko Supra

Det er garrett som lager de.
Min gt60 har vel fullt trykk på 3600-3700rpm..67'ern har vel noe sånt som 4500rpm som TTM nevner!
Og enig med at ballbearing er dyrt i forhold til hva du får når turboen ikke er så stor. Først med store turboer at du virkelig får valutta for pengene. Med gt67 ballbearing så får du vel 300rpm raskere spool up enn gt67.