TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stereo i IS200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #339152  av Fredrico

Hei

Lurer på om noen her har bygget anlegg i IS'en sin? Tenkte å bytte alle høytalerene i bilen, men virker som det er mer eller mindre umulig å finne et komponentsett hvor diskantene passer i original plassering.. Noen her som har byttet som har noen gode tips?
 #339154  av Amund

Eg har skifta alt, utenom de i hattehylla. Men eg brukte kun ting eg hadde liggende frå tidligere stereo prosjekt.
Hadde nokon små pioneer diskanter, som eg lodda på eksisterende kontakt, og limte fast :roll: Resten er enklere, der får du kjøpt adaptere på ebay :wink:
Meiner dette har vert diskutert ein del før, så du kan med fordel søke litt etter det...
 #339261  av Shorty28

Jeg har bytta alt untat de i dørene. så der kan jeg ikke hjelpe deg men ta en prat med gutta i Trondheim
Du kan trenge en bypass ledning til stereoen men det kommer litt ann på om du har modellen med egen forsterker eller ikke.
Vis det er noe du lurer på bare spørr
 #339340  av Fredrico

Har bestilt overganger til alle høytalerene på Ebay nå, sammen med en hel haug med andre greier til bilen.

Så bestilte jeg sub og forsterker av @lpher i går, det ble sendt i går og så jeg satser på det ligger å venter på meg når jeg kommer hjem. Snakker om service.. Prisen var også meget bra :D

Har utgaven uten forsterker, så må vel bestille ekstra forsterker til resten av høytalerene når de blir byttet ut.

Farlig å jobbe i nordsjøen, får alt for mye ledig tid til å sitte å surfe på Ebay :shock:
 #339352  av Amund

Du kan jo bruke forsterkeren som er i den nye spilleren på resten? Du må jo ikkje ha ekstra forsterker på det, sjølv om det sikkert blir bedre lyd då... :wink:

Hvilken platform og jobb? :roll:
 #339360  av Fredrico

Amund skrev:Du kan jo bruke forsterkeren som er i den nye spilleren på resten? Du må jo ikkje ha ekstra forsterker på det, sjølv om det sikkert blir bedre lyd då... :wink:

Hvilken platform og jobb? :roll:
Joda, jeg kan jo det.. Men forsterkeren i spilleren klarer vel ikke drive et komponentsett og et sett nye 6x9 så godt at det blir merkbar forskjell fra de originale? Når det er sagt, så syns jeg de originale spiller ganske bra. Mulig det blir nok punch når jeg får koblet opp subben.

Akkurat nå er jeg på West Phoenix, men reiser rundt på flytere over alt egentlig. Jobber for Aker Subsea som Wellhead / XMT operatør.
 #339799  av Fredrico

Noen som har tips til jordingspunkt i bagasjerommet? Og er det noen som vet hvor man får tak kraftig borrelås til å feste sub og forsterker? Evt. andre måter å feste på som utelukker å komme bore i bilen.
 #339806  av Amund

eg har jorda i innfestinga til støtdemperen bak. har ingen problem med det så langt... :roll:
Kassen min bak har eg laga med såkala "tight fit", den støtter seg fint opp til bakseteryggen og står tett ut til sidene. Går akkurat så langt bak i bagasjerommet at eg fremdeles får opp plata over reservehjulet...
Du må gjerne komme ut og sjå på løsninga mi om du vil. :)
 #339882  av Fredrico

Fikk montert alt i går, og det funker bra. Fjernet skiposen og rettet subben inn mot kupèen. La masse greier i bagasjerommet for å støtte opp i første omgang, men ser det at de selger borrelås på biltema, så jeg tenker på å kjøpe inn noen meter og feste både i gulvet og i veggen til kupèen. Så nå er det vel egentlig bare til å spille inn og nyte det. Hvis jeg skal koble opp en til forsterker til frontsett og 6x9, kan jeg da bruke strømforsyningen jeg allerede har lagt opp? Er en 21mm2 kabel. Skulle visst være god for 1500 w.
 #339890  av Amund

Eg har ein 21mm2 kabel som driver ein 8-kanals forsterker,(med 3 strøminnganger), så holder nok til normalt bruk..
 #339921  av @lpher

Fredrico skrev:Hei

Lurer på om noen her har bygget anlegg i IS'en sin? Tenkte å bytte alle høytalerene i bilen, men virker som det er mer eller mindre umulig å finne et komponentsett hvor diskantene passer i original plassering.. Noen her som har byttet som har noen gode tips?
FÃ¥r plass til de fleste normal-siza diskanter i IS'en ;)
 #339922  av @lpher

Fredrico skrev:Har bestilt overganger til alle høytalerene på Ebay nå, sammen med en hel haug med andre greier til bilen.
Du vet at vi lagerfører disse? ;)
 #339924  av @lpher

Fredrico skrev:Noen som har tips til jordingspunkt i bagasjerommet? Og er det noen som vet hvor man får tak kraftig borrelås til å feste sub og forsterker? Evt. andre måter å feste på som utelukker å komme bore i bilen.
Den aller beste plassen er...i gulvet i bagasjemrommet...nærmest mulig en av bærebjelkene. Ett annet alternativ...og egentlig den eneste "lettvint" varianten som er "lov" er innfestningspunktet til setebeltet under baksetet.
MEN...husk å fjerne ALL lakk! Her er det ikke lov å jukse! :mrgreen:
 #339926  av @lpher

Fredrico skrev:Fikk montert alt i går, og det funker bra. Fjernet skiposen og rettet subben inn mot kupèen. La masse greier i bagasjerommet for å støtte opp i første omgang, men ser det at de selger borrelås på biltema, så jeg tenker på å kjøpe inn noen meter og feste både i gulvet og i veggen til kupèen. Så nå er det vel egentlig bare til å spille inn og nyte det. Hvis jeg skal koble opp en til forsterker til frontsett og 6x9, kan jeg da bruke strømforsyningen jeg allerede har lagt opp? Er en 21mm2 kabel. Skulle visst være god for 1500 w.
Bra! :D 21mm2 skal holde bra til oppsettet ditt ja...