TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Komplett singelturbo kit mk4!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #339977  av chrrish00
 
ja kosta en go del mer. trur det blir stage 2+ da! va jo ikke så mye forskjell i pris på stage 1 å stage 2+.
er det noe annet dere anbefaler å kjøpe i samme slengen? tenkte å bestille nå som kursen er så lav!
 #339979  av Supramk3turbo
 
Oljekjøler er jo ikke dumt, trenger det garantert ved banekjøring. Ny alu radiator muligens, men holder sikkert greit med orginal også om den ikke er full av dritt. Bygge om til el-vifter, om det trengs eller ikke er en evig diskusjon. Den orginale slure vifta skal fungere veldig bra den også. Olje catch tank, om du ikke har tenkt å kjøre filter rett på veivhuset da, eller legge det inn før filter. Du bør ihvertfall gjøre veivhus vent. mye åpnere, ellers får du problemer. Nye kammer, brian crower 264 kammer med 9.5 mm løft skal fungere bra til ditt oppsett, uten videre mods i toppen. Justerbare kamdrev er kjekt. Titan motorsport crankpulley, altså reimhjulet på veiva, det orginale har en tendens til å ende opp i to deler ved trimming :D
 #339987  av chrrish00
 
takk! høres bra ut, ser ut som du har fått med deg det meste der ja. glad jeg har en som skal hjelpe meg litt her ja :P
like greit å bestille alt fra mvp eller? noen erfaring?
vilken ecu map burde jeg bruke? piggyback?
 #339988  av Supramk3turbo
 
Bare hyggelig. Det er like greit å bestille alt på et sted ja. Hos MVP er du garantert god service og god hjelp om du skulle trenge det, så det er et godt alternativ :D
 #339991  av Supramk3turbo
 
Jeg ville ikke gått for noe piggyback, kjøp deg heller et skikkelig sprut. Når det kommer til valg av sprut er det jo ofte litt avhengig av hvem som skal lage mappet å hva de kan. Men jeg ville gått for AEM EMS, noe jeg også har gjort :D he he. Veldig kurant da det er plug and play, altså du bruker det orginale ledningsnettet, og de fleste orginale sensorne. Map og AIT sensor byttes ut med AEM sine. Ganske enkelt å fungerer mere en godt nok for den vanlige bilintresserte trimmeren i gata :D Men det er en ulempe med AEM, den klarer ikke å styre tomgangsregulatoren på 2jz'n. Så de fleste plugger regulatoren, det vil føre til veldig lav tomgang på kald motor, men ikke noe stort problem. Funker fint når motor blir varm. AEM ems gen2 som har kommet nå skulle jo etter ryktene kunne styre regulatoren på 2jz'n. Men tommr på forumet har denne, å er akkurat samme problemet som på gen1.

Jeg regner med bilen din er en J-spec, noe som betyr at du har høyohm dyser orginalt. Om du da kjøper aem ems, må du huske på at J-spec 2jz'n ikke har noe motstand pakke til dysene. Så om du kjøper lav ohm dyser å kobler til ems'n vil det ikke virke, å mest sansynlig ryker det noe i ems'n. Mulighetene dine der enten å kjøpe høyohm dyser, som ems'n kan styre helt fint uten å gjøre noe med ledningsnettet ditt. Eller kjøpe lavohm dyser, men da må du koble deg inn med en motstands pakke fra euro eller US-spec ledningsnettet mener jeg. mange som gjør det også.
 #340007  av FS-Styling.no
 
Har en MAP ECU 2 til salgs... som nytt! Funket strålende til meg, men skal nå ha Electromotive sprut til min E30 med Supra motor prosjekt..
 #340009  av chrrish00
 
Tenkte jeg skulle ta det viktigste først, som er:
PHR stage 2+ kit
Greddy oil cooler kit
Greddy oil catch
Aem ems.
Titan crank pulley til 459$. Det er den du mener ja? Noe ant jeg burde kjøpe i første omgang som er viktig?

Så tar jeg kammer, kamdrev alu radiator å el-vifter i andre omgang. lang vinter:)
Sist redigert av chrrish00 den 15 okt 2009 23:22, redigert 1 gang totalt.
 #340036  av Supramk3turbo
 
Ser bra ut det der. Titan crank pulley til 459 dollar er riktig ja :D
 #340042  av Supramk3turbo
 
Til ditt mål holder det vel med noen 720 cc dyser eller lignende. Heller for store en for små. Bensin pumpa på mk4 skal være god nok den, så holder med en bensintrykks regulator. Når du kjøper dyser må du passe på at du også kjøper en fuelrail som passer dysene. Eller om du kjøper dyser som passer rett i orginale fuelrailen, jeg kjører på disse http://www.rhdjapan.com/jdm-low/SARD-85 ... upra-20734 som passer i den orginale railen.

NGK bcr8es er en bra plugg, jeg har ihvertfall kjørt på de uten problemer.
 #340049  av Supramk3turbo
 
Nei, det står ikke noe om det. Å det ser ikke sånn ut heller. Mest sannsynlig er de lavohm.
 #340051  av Supramk3turbo
 
Det kan du gjøre uten problemer. For at dysene skal passe må du montere noen små runde innsatser som skal presses ned i railen, pass på at du får presset de helt nedi, de følger med i esken. Åsså er det noen gule hetter på dysene, disse sitter noe sinnsykt godt fast, men de skal av før montasje :D Mener jeg brukte en liten vannpumpetang eller noe for å få de av, men vær forsiktig så du ikke ødelegger noe.

Til opplysning så hadde jeg et snitt forbruk på 1.1 liter på mila med de dysene fra drammen til mo i rana. Syntes ikke det er så halv gærnt, avhenger mye av mappet så klart.