TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bytte stempelringer/stempler...

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #340068  av 300zx-tt
 
Bytte stempelringer event stempler på MR2 Turbo...1991 modell bil og 96 gen 3 motor.

Stempelringene holder ikke tett for høyere ladetrykk,enkleste måten og bytte ringer på?Noen med erfaring?
Kjenner ikke MR2 så godt selv,defor lurer vi på,er en mulighet å ta av kamreima,bunnpanna og slippe ned
veiv med stempler for så å bytte de?Er det enkleste?
Eller er det slik att motoren må ut?

Nå vet vi alle att det er mye som "lønner" seg å gjøre i forbindelse med ett motorløft,men det er ikke aktuelt
i denne omgang,så altså.....hva er enkleste måten å bytte ringer på?
 #340132  av Morten
 
Stemplene tas ut oppover.... så med tanke på det fungerer en slik løsning dårlig.

Ville anbefalt å ta en komptest før du begynner. Har du hatt mild tenningsbank er det typisk at spesielt stempel nr3 har fått hard medfart og da knekker ofte ringbanen mellom stempelfjørene. :wink:
 #340156  av 300zx-tt
 
Stemplene tas normalt ut oppover,men denne jobben kan vel også gjøres undenifra,såvidt jeg vet....
Hvis det er fysisk plass......
Derfor fortsatt ingen som har svart på spørsmålet,kan man ta veiv og stempler ned på MR2,eller er
det noe som kommer i konflikt med dette,bakstilling e.l.......
 #340159  av ErikG
 
Det går det. Men da må du ta ut kassa først.
 #340166  av ErikG
 
Svinghjulet og clucthen skrues jo tross alt på veiva, så for å få av den må kassa av. Vil tro det er enklere og ta av toppen og ta dem ut der, så kan du somtidig skifte ventiltetningene.
 #340195  av 300zx-tt
 
ja,seff er girkassa koblet på veiva,he he,tenkte ikke helt klart her......huff...:)
Kanskje lettest og ta av toppene,er vel lettest å ta ut motoren allikevel.......