TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bruke AW11 om vinteren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #340267  av isomalt

Hei,
Jeg kjøpte meg en '85 AW11 i vår, den har ikke vært brukt om vinteren etter at den ble restaurert så den er veldig bra mht. rust, så jeg lurer på om jeg skal driste meg til å bruke den i vinter eller ikke. De salter mye på veiene her og jeg grøsser med tanke på rust, på den annen side så er det kjipt å betale for en bil som står hele vinteren. Hvordan er disse bilene mht. rust? Tror dere at bilen tar mye skade av å kjøres en vinter? (Tenker ikke å bruke den daglig, bare av og til.) Er det evt. noe understellsbehandling som er å anbefale? Burker dere deres biler om vinteren?
 #340273  av MR2-Dag

Spander på den en skikkelig understellsbehandling med Tectyl eller noe lignende hos et anerkjent antirust filrma, det koster deg mellom 3 og 4 tusen kroner og gir god beskyttelse hvis jobben blir gjort skikkelig. D.v.s. at bilen må steames og få tørke under, man må fjerne deksler, pluss behandle i hulrom som dører og kanaler for å få full beskyttelse.
 #340296  av Anders gullstein

Og vask, vask og atter vask, for de har en lei tendens å ruste.

Ellers skjønner jeg godt du vil ta den fram en og annen vinterdag, da den er hysterisk morsom å ligge sidelengs med :wink:
 #340309  av ArildM

Anbefaler å ta det rolig og ha GOD plass om du skal ligge sidelengs med denne ;) Er noe helt annet enn en bil med lang akselavstand og motor foran, men gosh det er artig da :mrgreen:
 #340366  av mk1 black limited

Er bilen rustfri eller nesten ville jeg ikke en gang tenkt på å ta den ut i saltet...
 #340442  av mr2pondus

Jeg har hatt flere av disse godklumpene.Den kleineste av dem ble brukt med innlevelse på vinteren.
Den var død i karossen.
Men din,som er et flott eksemplar,hadde jeg peisa inn i garasjen,tatt skiltene og tegna "resaurerings" forsikring.
200-300 kr,og da kan du sette verdien til ca 50 store.gnf gjensidige
 #340447  av Anders gullstein

Enig med black limited.... det er ikke lenge før en kan telle fine eksemplar på en hånd av mk1