TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Meget høy tomgangsturtall,lampe pÃ¥ motor og traction control

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #340468  av Matsern

Hello godt folk,

Jeg har en IS200 som er syk :(
I forrige uke bosktavlig talt knakk åndingslangen min, den var blitt så sprø at den knakk i to. For å forhindre falskluft tettet jeg den delen som går inn i luftfilterboksen provisorinsk og hompet meg hjem. Bestilte ny slange og monterte denne i går.

Saken er nå som følger, jeg resatte ECUen for å få bort feilkodene som lyste. Sjekket at den nye slangen er tett osv, kjørte 2-2.5 mil rolig og pent for å se om feilkodene kom tilbake, det gjorde de ikke. Bilen oppførte seg normal og turtallet på tomgang var om noe lavere enn før jeg byttet slangen.

Så i dag tidlig kjørte jeg til jobb i troen om at alt var i orden. 200 meter fra parkeringsplassen til kontoret begynner bilen å rykke og hompe seg fremover, jeg trykker inn clutchen for å se på tomgangsturtallet og da ser jeg at check engine lampen lyser og at traction control lampen blinker, i tillegg til at tomgangsturtallet nå er nesten 3000.
Mitt spørsmål er da rett og slett, noen som vet hva som forårsaker dette? Eventuelt noen erfaringer med dette fra tidligere?
Toyota har jo nestne 3 uker ventetid på service, jeg fikk heldigvis presset frem en diagnosetest førstkommende mandag, men om noen har mulighet til å hjelpe meg med en test innen den tid i Lillestrøm-området eller mulighet for å komme med erfaringer hadde jeg blitt evig takknemelig :)

På forhånd takk.

EDIT: For å legge til om det ikke kom godt nok frem virker det som feilen kun oppstår når bilen har blitt skikkelig varm. Han ene karen på toyota mente det kunne være noe med en microbryter i gasspjellet, eller et problem ved at spjellet ikke ble fullt lukket eller åpnet. Noen kommentar til det?
 #340686  av aksel

På toyota kan de hente ut feilkode på akkurat hva som har skjedd regner jeg med.
Det at trc lampa lyser er fordi motorfeil lampa lyser hvertfall.
men få de til å kjøre diagnose på bilen din, hvis de ikke har gjort det allerede:)