TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tempratur mÃ¥ler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #340337  av cteigen

Har sett at tembratur måleren på mr2en min ikke går hele veien til midten når jeg har kjørt en stund den går bare opp 1/4 del.
er det flere her som har opplevd dette? noen tips på hva det kan være? :?

Tok et raskt bilde i bilen måleren går opp sirka der pilen er og ikke høyere
Pil.jpg
Pil.jpg (58.49 kiB) Vist 351 ganger
 #340356  av magnesmurf

Det kan være mye rart.

Men ville sjekket disse tingene i følgende rekkefølge:
-Termostat i motoren. (blir motoren ca 90 grader?) Hvis ikke, bytt tremostat.
-Tempgiver til instrumentet. Denne består av en varmefølsom motstand. Den motstanden kan bli unøyaktig over tid.
-Ledningsbrudd i tempgiver kretsen?
-Om selve instrumentet har hengt seg opp og derfor stopper før det når opp dit det skal?

Men begynn med termostat. Tipper det er 80% sjanse for at den begynner å bli slitt....
 #340393  av marlboro1310

har samme på min gen3 turbo, men siden det ikke er noe symptomer på at noe sliter verken i motor eller i varmeapparat så gjør jeg ikke noe med det, for det plager meg overhodet ikke, if it works dont fix it...

:wink:
 #340395  av cteigen

glemte å si det at når jeg starter bilen ligger den på 2000 omdreinigen men når tempraturmåleren går opp det lille den gjør, så går omdreinigen ned til ca 1700 noen som vet hvorfor? eller ligger alle på ca 2000 når de starter bilen?
 #340403  av lasse

Hvis jeg skulle tippe, ville jeg tippa på luft i systemet, kan få mye symptomer på det. Blåser vifta varmt?
 #340414  av mr298

Jeg hadde akkurat samme problem. Byttet termostat og alt ble bra :) På min hadde pakningen på termostaten røket slik at den var konstant åpen. Går den oppover hvis du bare står stille og lar motoren gå på tomgang?
 #340439  av mr298

cteigen skrev:den går ikke høyere en 2000 på tomgang
Jeg tenkte på om tempen gikk opp på tomgang?
Ang tomgangen din så er det vel bare kaldstarten som slår inn, min og går på rundt 2000 når den er kald for så å synke ned mot ca1000-1100 når den blir varm.
 #340544  av cteigen

tempen går ikke opp på tomgang før motoren er blitt varm, og da går den ned på ca 16-1700 omdreiniger. skal bytter termostaten og se om det hjelper...